معضل آبگرفتگی میدان آزادی پس از سال‌ها حل شد

شهر: عملیات عمرانی و تجهیز کارگاه پروژه رفع آبگرفتگی و مدیریت سیلاب میدان آزادی از سال ۱۳۹۷ آغاز شد. حال پس از گذشت سه سال، این پروژه در ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شهر، چند سالی است که برج آزادی به عنوان دروازه قدیم پایتخت در مرز مناطق ۲، ۵ و ۹ با تهدید آبگرفتگی و سیلاب‌هایی که در سنوات گذشته اتفاق افتاده، مواجه است.

وجود شیب ۵ درصدی شمال به جنوب خیابان جناح و سرازیر شدن آب‌های سطحی، عدم کشش برخی کانال‌ها و آبریزها در اطراف میدان آزادی و نبود اتصال شبکه آب‌های سطحی از دلایل بروز آبگرفتگی در این محدوده است.

برای رفع این معضل آبگرفتگی تاکنون اقدامات مقطعی و موقتی صورت گرفته است اما مدیریت شهری پنجم با افزایش اعتبارات شهری برای شرکت خاکریزآب، برآن شد تا این معضل را با طراحی یک پروژه عمرانی به صورت اساسی بر طرف کند. در طراحی نخست مقرر شد که این پروژه با دوشفت ارسال و دوشفت دریافت درضلع شرقی میدان آزادی به تونل آیت الله سعیدی متصل شود.

پروژه رفع آبگرفتگی و مدیریت سیلاب میدان آزادی به منظور جلوگیری از سیلاب‌های شدید و غیرقابل کنترل و وارد شدن خسارت‌های اساسی به زیرساخت‌ها و سازه‌های برج آزادی است.

برهمین اساس عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی و طرح ابلاغی توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، عملیات احداث شبکه مذکور به صورت لوله گذاری و لوله رانی با تکنولوژی pipe jacking به قطرهای ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ میلی متر در عمق ۹ تا ۱۳ متری از بزرگراه جناح تا حاشیه میدان آزادی در دستور کار شرکت خاکریزآب قرار گرفت که اکنون فردا چهارشنبه -۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰- آماده بهره برداری است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 10580

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =