کودکان و نوجوانان با کاشت گل و گیاه فرهنگ سازی کنند

مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر ترویج فرهنگ کاشت گل و گیاه در همسایگی گفت: بدون شک در زمینه توسعه فضای سبز آپارتمانی و مشارکت گروهی کودکان و نوجوانان با کاشت گل و گیاه می توانند در فرهنگ سازی و پایداری فرهنگ آپارتمان نشینی درست نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی دانشور در مراسم مراسم کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه آپارتمانی در محیط همسایگی منطقه ۱۳ تصریح کرد: خانواده ها و دست اندرکاران مدیریت شهری تلاش کنند تا در روزهای کرونایی زمینه حضور و مشارکت کودکان و نوجوانان در کاشت گل و گیاه کمپین هم سایه هم بیش از پیش تقویت شود.
دانشور با بیان اینکه آنچه در پویش هم سایه هم و ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی به دنبال آن هستیم تقویت مشارکت فعال شهروندان است، خاطر نشان کرد: اصل بحث همسایه هم درباره مشارکت های فعال شهروندان در شهر و مسائل محله ای است و امروز خوشحالیم که در منطقه ۱۳ شاهد کاشت گل و گیاه به شکل و شیوه نوین هستیم.

دانشور با یادآوری اینکه جامعه هدف پویش هم سایه هم علاوه بر خانواده ها، کودکان و نوجوانان هستند تاکید کرد: کودکان و نوجوانان در فرهنگ سازی و پایداری فرهنگ در جامعه نقش مهمی ایفا می کنند. وی در راستای اجرای پویش هم سایه هم از خانواده ها خواست با توجه به شرایط کرونایی و کاهش حضور و مشارکت کودکان و نوجوانان در شهر و تضعیف ارتباطات اجتماعی شرایط را برای حضور فرزندان شان فراهم کنند.

مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران در پایان مراسم کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه آپارتمانی در محیط همسایگی منطقه ۱۳ از معاونان اجتماعی و خدمات شهری و شهردار ناحیه و دست اندرکاران مدیریت شهری این منطقه ۱۳ تقدیر و تشکر کرد. گفتنی است پویش «ارتقاء فرهنگ آپارتمان‌نشینی» با شعار «هم سایه هم» در سه محور قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت و محیط زیست و کاهش پسماند از اول دی ماه ۹۹ آغاز و تا پایان شهریور ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 10755

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =