بیست‌ودومین بوستان محله‌ای در منطقه ۶ به بهره‌برداری رسید

شهردار منطقه ۶ تهران از احداث و بهره‌برداری بیست‌ودومین بوستان محله‌ای در این منطقه مرکزی تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، تورج فرهادی با اعلام این خبر گفت: در پشت دیواره ابتدای اتوبان مدرس، فضایی وجود داشت که از ابتدای احداث این اتوبان به صورت بدون استفاده رها شده بود و به مرور زمان به محل پارک خودروها و به نوعی فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شده بود.

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه این فضای بی‌دفاع شهری مشرف به انتهای کوچه ۱۱ خیابان سرافراز و منازل مسکونی شهروندان بود، افزود: در پی درخواست شهروندان و ساکنین انتهای این کوچه که بخاطر تراکم خودروهایی که در فضای بی‌دفاع انتهای کوچه پارک می‌کردند، به مشکل برخورده بودند، احداث یک بوستان محله‌ای در این فضا در دستور کار قرار گرفت.   

فرهادی افزود: بوستان‌های با مساحت کمتر از ۱۰۰۰ مترمربع حتی اگر اگر المان‌های بوستان‌های بزرگ را هم داشته باشند، بوستان در مقیاس محله‌ای محسوب می‌شوند. بوستان جدید محله‌ای که به منظور کارآمدسازی یک قطعه زمین رهاشده احداث شد، در واقع بیست‌ودومین بوستان محله‌ای سطح منطقه شش است.     

فرهادی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس با مشارکت شهروندان در فضاهای موجود سطح منطقه، باعث می‌شود تا حل شدن مشکلی از مسائل مبتلابه شهروندان در سطح محله‌ها برای آنها ملموس باشد.

او با بیان اینکه ناحیه ۶ منطقه شش تهران با هشت بوستان محله‌ای دارای بیشترین تعداد این بوستان‌ها است، تصریح کرد: شهرداران نواحی شش‌گانه بخصوص نواحی که تعداد بوستان‌های محله‌ای در آنها کم است، مامور شده‌اند تا نسبت به شناسایی زمین‌های رهاشده یا بلاصاحب و طی مراحل قانونی برای تبدیل آنها به فضای سبز جهت ایجاد منفعت عمومی برای شهروندان و اهالی محل، اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، بهنام مهرپسند، شهردار ناحیه ۳ این منطقه نیز عنوان کرد: با احداث بوستان محله‌ای جدید در این ناحیه پرتردد تهران، تعداد بوستان‌های سطح ناحیه به چهار بوستان رسیده است.

او افزود: چند نام پیشنهادی برای این بوستان تازه احداث شده در نظر گرفته‌ایم که نام‌های پیشنهادی به شورای اسلامی شهر تهران ارسال می‌شود تا نامگذاری آن رسما صورت گیرد.

۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 10762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =