۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: 10802

شهردار تهران:

نماد سرباز وطن یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی را در یاد زنده می کند

مردم مسلمان و غیرمسلمان در همه جای دنیا از سردار سلیمانی منتفع می شدند
 نماد سرباز وطن یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی را در یاد زنده می کند

شهر: شهردار تهران با اشاره به اهمیت ساخت نماد سرباز وطن گفت: نماد سرباز وطن یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی را در یاد زنده می کند.

به گزارش خبرنگار شهر آیین کلنگ زنی یادمان ملی سرباز وطن با حضور پیروز حناپی شهردار تهران، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، محمد سالاری، مجید فراهانی، صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و مشاور شهردار تهران و علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران برگزار شد.

پیروز حناچی با گرامی داشت شهیدان دفاع مقدس و شهیدان نیمه خرداد و آزاد سازی خرمشهر ، روز پایداری دزفول شهری که در زمان دفاع مقدس نماد پایداری کشور بود، گفت: خاطرم هست سالها پیش به مسجد نصیرالملک شیراز رفتیم.

او ادامه داد: سنگی روی آن در ورودی نقش بسته بود. روی آن شعری از سعدی نقش بسته بود؛ «غرض نقشی ست کز ما باز ماند / که هستی را نمی بینم بقایی / مگر صاحبدلی روزی به رحمت / کند در حق درویشان دعایی».

شهردار تهران گفت: اشاره می کنم به کسی که در شکل گیری تپه های عباس نقش داشت. اشاره شد به دستور مقام معظم رهبری برای تثبیت تپه های  عباس آباد. اما این دستور با نامه وزیر مسکن وقت، مرحوم کازرونی انجام شد.

حناچی گفت: تا قبل از آن اتفاق نظر برای ساماندهی تپه های عباس آباد نبود. عده ای برای تبدیل آن به مجموعه دیپلماتیک نظر می دادند. هیچ سند معینی برای عباس آباد تعیین نشده بود و دستور مقام معظم رهبری زمینه ای شد برای این که اولین طرح تپه های عباس آباد در تیرماه ۸۲ در شورای عالی معماری به تصویب رسید و اقداماتی که امروزه می بینیم بر اساس آن طرح انجام شده است و تبدیل به نگین سبز تهران شده است. به درستی هم این نماد برای اینجا انتخاب شده است.

او تصریح کرد: وظیفه داریم در عباس آباد ملی عمل کنیم. همه اتفاقات در عباس ملی است. این نماد سرباز وطن یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی را در یاد زنده می کند و ملی است. این نماد یاد رشادت ایشان و همه سربازان را زنده نگه می دارد.

شهردار تهران ادامه داد: یکی از اقداماتی که در این دوره تلاش کردیم انجام دهیم این بود که این موضوعات را به خرد عمومی بگذاریم. باغ کتاب، فرهنگستان علوم، پل طبیعت، محور چهار باغ حضرت فاطمه، کارخانه شهرری، ساختمان پلاسکو و... با خرد جمعی انجام شد. خرد جمعی بهتر از سپردن کار به یک پیمانکار کار بلد است.

حناچی گفت: عبارتی داریم که معصومین می فرمایند: هر کسی برای خدا کار کند خدا برای اوست. فکر کنم مصداق امروز این جمله شهید سلیمانی بود. حاج قاسم اگر در این راه به شهادت رسید کسی تعجب نکرد چون ماموریت ایشان با مخاطرات بسیاری روبرو بود. همه ناراحت شدند اما کار ایشان با شهادت اجین بود.

او ادامه داد: حاج قاسم در جواب کسانی که ایشان را تهدید به شهادت کرده بودند گفته بودند این چیزی که تهدید می کنید من سال ها دنبال آن هستم. نماد بی توجهی به زندگی، به سخره گرفتن مرگ و خالصانه عمل کردن از رفتار ایشان بود.

شهردار تهران به خاطره ای از رشادت حاج قاسم اشاره کرد و گفت: جمعه صبح زلزله بم رخداد، بعد از زلزله بم روز دوشنبه رییس جمهور وقت آمد تا از منطقه بازدید کند. آن موقع شهید کاظمی فرمانده نیروی هوایی سپاه بود و گزارش داد که «از عصر جمعه تا صبح دوشنبه حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ سورتی پرواز داشته ایم. معنای آن جا به جایی ۸ هزار بیمار بدحال بود.

حناچی گفت: شهید کاظمی گفته بود که پروتکلهای مرسوم را کنار گذاشتیم یک هواپیما اول باند بود یکی در وسط باند و یکی هم در انتهای باند در حال پرواز. با این تراکم پرواز ها انجام شد. قاسم سلیمانی روی باند فرودگاه بود، من در سالن و خرم وزیر راه در برج مراقبت بود. تازه در میان این پرواز ها هلی کوپترها هم بیماران را جا به جا می کردند.

او ادامه داد: شهید سلیمانی در سیل ۹۸ نیز بی ادعا در بین مردم خوزستان حاضر شد و با غم مردم عجین بود. بنابراین عکس العمل مردم بی دلیل نیست. او کنار مردم بود و مردم ایشان را اینگونه بدرقه کردند.

حناچی با اشاره به نکته آخر گفت: فکر می کنم یکی از دلایل عزت شهید سلیمانی کاری بود که برای حضرت فاطمه (س) انجام دادند. تا قبل آن در هیچ کدام از مکان های مذهبی صحنی به نام ایشان نداشتیم. اما شهید سلیمانی بانی شد که در مجاورت نجف ساخت صحن حضرت زهرا انجام شود.

شهردار تهران گفت: ایشان کار فاخری را مدیریت کرد و قرار بود عید پارسال آن را افتتاح کنند. بخش های از آن افتتاح شد. امیدواریم خداوند. تمامی زحمات ایشان که محدود به مردم ایران نبود بلکه مردم مسلمان و غیرمسلمان که غیرت داشتند در نظر قرار دهد. این یادمان به یاد ایشان و همه سربازان وطن به یادگار باقی می گذاریم.

۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: 10802

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =