راه‌اندازی چهارمین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی تا پایان تیرماه

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز به کار چهارمین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی تا پایان تیرماه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر روزانه ۳۳ تا ۳۵ هزار تن نخاله ساختمانی و عمرانی از پایتخت جمع‌آوری می‌شود که ۱۱ هزار تن از این مقدار با فعالیت شبانه‌روزی سه کارخانه موجود بازیافت می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین کارخانه به تازگی و همزمان با روز جهانی زمین پاک به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: همان زمان وعده دادیم که  باتوجه به اهمیت موضوع پسماندهای ساختمانی و عمرانی چهارمین کارخانه را به زودی وارد فاز عملیاتی خواهیم کرد که این وعده تا پایان تیرماه محقق خواهد شد.

به گفته علیپور؛ چهارمین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی واقع در مجتمع پردازش آبعلی با ظرفیت بازیافت روزانه ۳ هزار تن پسماند، ظرفیت فعلی را از ۱۱ هزار تن به ۱۴ هزار تن افزایش خواهد داد.

وی هدف از اجرای این پروژه را کاهش دفن پسماند و عمل به مفاد اجرایی طرح کاپ دانست و تاکید کرد: دفن پسماندهای ساختمانی و عمرانی مضرات بسیاری برای طبیعت و حیات انسان‌ها دارد. بنابراین، تلاش می‌کنیم تا با هدف‌گذاری درست، میزان بازیافت این نوع از پسماندها را افزایش دهیم.

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 10840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =