انعقاد توافق‌نامه همکاری بین سازمان مدیریت بحران شهر تهران و بیمارستان میلاد

توافق‌نامه همکاری بین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و بیمارستان فوق تخصصی میلاد باهدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود طرفین برای افزایش میزان آمادگی در مقابله با سوانح و بحران‌های احتمالی منعقد شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان و بیمارستان فوق تخصصی میلاد با حضور رضا کرمی محمدی ریاست سازمان و فرهاد حمزه زاده مدیر عامل و نائب رئیس هیات‌ مدیره بیمارستان فوق تخصصی میلاد با حضور جمعی از مدیران و معاونان طرفین توافق‌نامه منعقد شد.

رضا کرمی محمدی در این مراسم با اشاره به اینکه توانمندی و ظرفیت مدیریت بحران در کشور و نیز در پایتخت نیازمند تقویت پایه‌های اقتصادی در کشور است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۶ درصد از تولید ناخالص داخلی در پایتخت است و این به معنای اهمیت مدیریت بحران در این شهر می باشد زیرا آسیب به تهران به معنای آسیب به تمام کشور است.

او گفت: این موضوع لزوم هماهنگی و همکاری بین دستگاهی را برای تحقق هر چه‌بهتر مدیریت بحران در پایتخت متذکر می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه به ترتیب زلزله، سیل، طوفان و فرونشست از مهم‌ترین مخاطرات تهران است، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن جمعیت تهران و محدوده پیرامونی آن می‌توان گفت در صورت وقوع هر یک از این مخاطرات آمادگی بیمارستان ها در پایتخت نیاز به توسعه و توجه بیش از شرایط فعلی دارد. همچنین تعداد زیادی از بیمارستان‌های پایتخت نیازمند مقاوم‌سازی هستند تا در صورت وقوع زلزله و مخاطرات مشابه بتوانند به ارائه خدمات به مجروحین ادامه دهند.

کرمی محمدی با تأکید بر این‌که سازمان متبوع ما با در نظر گرفتن تمامی این موارد هر اقدامی که شرایط انجام آن را داشته است تاکنون محقق کرده، گفت: ما عقیده داریم حتی اگر بتوانیم برای یک نفر از شهروندان تهرانی شرایط بهتری در برابر ریسک‌های احتمالی ناشی از مخاطرات طبیعی به وجود بیاوریم، کوتاهی نخواهیم کرد.

 او افزود: توافق‌نامه همکاری که امروز بین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و بیمارستان فوق تخصصی میلاد منعقد می‌شود به معنای دست همکاری طرفین به‌سوی یکدیگر است تا بتوانیم با در نظر گرفتن تمام ظرفیت‌های خود برای تهران تلاش کنیم.

کرمی محمدی با اشاره به راه‌اندازی سیستم هشدار سریع زلزله تهران توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دعوت از بیمارستان میلاد برای اتصال به این سامانه گفت: علاوه بر این مورد که در متن توافق‌نامه نیز بر آن تأکید شده با راه‌اندازی تیم‌های جستجو و نجات بین‌المللی موسوم به اینساراک در پایتخت، نیاز به ملحق شدن متخصصان حوزه پزشکی به این گروه‌ها هستیم تا بتوان خدمات درمانی را در قالب تیم‌های جستجو و نجات بین‌المللی به‌خوبی ارائه دهیم.

در ادامه مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی میلاد عنوان کرد: بر اساس آماری که شخصا از وزارت بهداشت دریافت کرده ام، بیمارستان میلاد اولین بیمارستانی است که از نظر کمی و کیفی نسبت به بستری کردن بیماران کرونایی اقدام کرده است.

او افزود: متاسفانه تلاش های کادر درمان بیمارستان میلاد به دلیل اینکه این بیمارستان دانشگاهی نیست چندان مورد توجه قرار نمی گیرد اما کارکنان ما به تلاش‌های شبانه‌روزی خود برای خدمات رسانی به شهروندان تهرانی در هر شرایطی ادامه می دهند.

حمزه زاده با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۱۳۸۰۰ نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان میلاد بستری شده‌اند، عنوان کرد: در حالی که تعداد تخت های بیمارستان میلاد نسبت به کل تخت های فعال در بیمارستان های کشور ۶ /۰درصد است تعداد پذیرش بیمارستان های کرونایی ۱.۲ دهم درصد بوده و این به معنای آن است که ما ۲ برابر آنچه که ظرفیت داشته ایم نسبت به خدمات رسانی به بیماران کرونایی اقدام کرده ایم.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی میلاد تاکید کرد: فعالیت های این بیمارستان در طول دوره پاندمی کرونا نشان می دهد نه تنها توان مدیریت این بحران را داشته ایم بلکه از گسترش آن نیز در حد توان جلوگیری کرده و خدمات رسانی به بیماران کووید ۱۹ را در اولویت کار خود قرار داده ایم.

حمزه زاده خاطرنشان کرد: بیمارستان میلاد به عنوان تنها بیمارستان استاندارد در پایتخت از نظر کاربری مطابق با استانداردهای بیمارستانی در سطح دنیا است و علاوه بر موارد ذکر شده توانایی ارائه خدمات بهداشتی درمانی را حتی در بحران هایی همانند زلزله های اخیر در کشور به صورت گسترده داشته است.

رئیس هیات مدیره بیمارستان فوق تخصصی میلاد به  موقعیت ترافیکی بسیار عالی این بیمارستان اشاره و عنوان کرد: ساختمان بیمارستان میلاد با  قرار گرفتن در نزدیکی  ۴ بزرگراه مهم تهران شامل بزرگراه های حکیم، شهید همت، شیخ فضل الله و شهید چمران، وجود ۲ پد هلیکوپتر و فضای باز بسیار گسترده، دارا بودن یک هزار تخت بیمارستانی و ۱۲۸ تخت ویژه و همچنین استقرار طب اورژانس در این بیمارستان می تواند با آموزش هایی که در حوزه پزشکی هنگام بحران به کارکنان اورژانس خود ارائه داده، رخدادهای غیر مترقبه وحوادث احتمالی را به صورت علمی و در سطح گسترده پوشش دهد. در نتیجه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در قالب توافقنامه همکاری فی مابین می تواند به همکاری بیمارستان فوق تخصصی میلاد با این سازمان اطمینان داشته باشد.

بر اساس این گزارش با انعقاد توافقنامه مذکور از ظرفیت‌های موجود طرفین در راستای افزایش میزان آمادگی در مقابله با سوانح و بحران‌های احتمالی بهره‌گیری می‌شود.

با انعقاد این توافقنامه که برای مدت‌زمان ۲ سال در نظر گرفته‌شده است، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران متعهد می‌شود در صورت بروز حوادث احتمالی در خصوص اسکان اضطراری ۲۸ تخته چادر اقدام کند. همچنین این سازمان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان بیمارستان، ارائه پیشنهادهای مرتبط با مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای بیمارستان و نیز اتصال اتاق‌های عمل بیمارستان به سامانه هشدار سریع زلزله تهران همکاری کرده و از پد بالگرد بیمارستان به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های لجستیکی در مانورهای آتی امداد هوایی بهره‌برداری می‌شود.

با انعقاد این توافق‌نامه بیمارستان فوق تخصصی میلاد نیز متعهد می‌شود نسبت به تعریف ساختار فرماندهی سانحه در بیمارستان، تدوین برنامه عملیاتی اضطراری با در نظر گرفتن حجم بالای مراجعین به بیمارستان، تهیه طرح پدافند غیرعامل بیمارستانی و تخصیص درصدی از اعتبار خود درزمینه توسعه و ظرفیت‌سازی حوزه مدیریت بحران اقدام نماید.

همچنین با توجه به موقعیت خاص بیمارستان میلاد باید پیگیری‌های لازم برای اتصال آن به ایستگاه متروی شهید همت و برج میلاد توسط این بیمارستان صورت پذیرد.

بر اساس این توافقنامه، طرفین به‌صورت مشترک متعهد می‌شوند هرسال، مانور مشترک مدیریت بحران را در بیمارستان میلاد با مشارکت ستادهای مدیریت بحران مناطقی که در مجاور بیمارستان قرار دارند، برگزار کنند. همچنین با توجه به موقعیت خاص این بیمارستان ضروری است پیگیری‌های لازم برای فعال‌سازی شبکه اضطراری ترافیک در محدوده آن عملیاتی شود.

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 10980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =