آتش در پالایشگاه ری در دو نقطه رخ داده است

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: آتش سوزی در دو نقطه بوده است که در یکی مهار شده و در نقطه دیگر از گسترش آتش جلوگیری شده است.

رضا کرمی محمدی - رییس سازمان  پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت و گو با شهر درباره آتش سوزی پالایشگاه ری گفت: ظاهرا آتش سوزی از حدود 19:35 شروع شده و علت آن هم روشن نیست آتش سوزی در دو نقطه بود که در یک نقطه آتش تقریبا مهار شده است و در دیگری از گسترش آتش به سایر مخازن تاکنون جلوگیری شده است.

او افزود: با همکاری سایر دستگاه های ذیربط ، هماهنگ شده است تا از مخاطرات جدید در محوطه حادثه دیده جلوگیری شود و نیروهای آتش نشانی با تمام توان مشغول هستند، البته فرماندهی میدان با آتشنشانی تهران است و سایر بخش ها نیز کمک می کنند.

او در مورد مصدومان حادثه گفت: تاکنون هیچ خبری درباره مصدومان مخابره نشده است و در محوطه پالایشگاه مصدومی وجود ندارد اما در محل آتش سوزی هنوز اطلاعاتی در این باره نیست.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران از آمادگی کامل نیروهای سازمان برای مقابله با بحران ها خبر داد و گفت: همه نیروهای مدیریت بحران آماده کمک و یاری هستند و در صورتی که اعلام نیاز شود ما می توانیم کمک کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا ضوابط مقاوم سازی و ایمن سازی در پالایشگاه مراعات شده بود گفت: تا جایی که ما می دانیم این ضوابط رعایت شده بود اما تا وقتی شورای هماهنگی مدیریت بحران فعال بود کارگروه سوخت هماهنگی های لازم برای این کار را انجام می داد اما از وقتی وظایف این شورا به خود دستگاه ها محول شده است ما دیگر از وضعیت آنها اطلاع نداریم و دوستان باید در این باره اطلاع رسانی کنند.

او همچنین افزود: تمامی اقدامات و فعالیت های در محوطه حادثه دیده با نظارت و اطلاع شهردار تهران انجام می شود و جناب آقای حناچی به صورت لحظه ای از روند عملیات مطلع می شوند.

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
کد خبر: 10996

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =