به گزارش خبرگزاری شهر، افراد معمولاً در برابر سازمانهای بزرگی مانند شهرداری به علت نداشتن اطلاعات کافی از روال اداری انجام امور دچار سردرگمی میشوند. بسیاری از شهروندان نمیدانند چگونه مشکلات و یا خواستههای خود را در شهرداری پیگیری کنند و به همین دلیل گاهی نمیتوانند آنچنان که شایسته است در شهر به فعالیت بپردازند و از حقوق خود دفاع کنند. «به من بگو چطور!» راه و چاهِ مواجهه با مسائل شهری و مراوده با شهرداری را به زبانی ساده و موجز به شهروندان تهران نشان میدهد. «به من بگو چطور!» قرار است تصویری کلی از مجموعۀ خدمات متعدد شهرداری را به شهروندان ارائه کند.
برای این منظور ۱۵ دسته از موضوعات شهر شامل زیر دسته های مشخص طراحی شده است:
حمل و نقل: مسیریابی، اتوبوس، تاکسیرانی، مترو، معاینه فنی
محیط زیست: زباله و پسماند، سمپاشی درختان و حشرات موذی
خدمات شهری: خاکسپاری، سرای محله، حیوانات شهری (سگ و موش)، ورزش (مسابقات ورزشی)
فضاهای شهری: بوستانها و فضای سبز، المانهای شهری، تبلیغات محیطی
خدمات حمایتی: گرمخانه و سامانسرا، کودکان کار
میادین خرید و فروش: مراکز همگانی معاملات خودرو، میادین میوه و ترهبار
قوانین کسبوکار: اصناف، کیوسک و دکه، دستفروشی، بازار روز
فرهنگ و هنر: مراکز آموزشی، رویدادهای فرهنگی و هنری، کتابخانهها، جاذبههای گردشگری
مجوزهای ساختوساز: مجوز ساختمان و نما، ضوابط ساختمانی، نخالههای ساختمانی
تخلفات شهرسازی و ساختمانی: تشخیص تخلفات شهری، کمیسیون ماده صد، تشخیص تخلفات ساختمانی
شهرسازی: طرح تفصیلی، بافت فرسوده و عرصه ناکارامد، اطلاعات شهری و شهرسازی
خدمات ایمنی: خدمات ایمنی، آتشنشانی
سرمایهگذاری و مشارکت: سرمایهگذاری و مشارکتهای مردمی، مزایدهها و مناقصهها، کارآفرینی
سامانههای ارتباطی: ۱۳۷ – ۱۸۸۸
ساختار شهرداری: ساختار شهرداری و معاونتها
به من بگو چطور! نسخۀ بهروز شدۀ ایده «از من بپرس» است که در جهت توانمندسازی و آگاهسازی شهروندان با بهکارگیری ظرفیتهای رسانهای جدید مانند ویدئوهای کوتاه، اینفوگرافی و محتواهای روان و بهروز، کارِ شهروندان را آسان کند.
«به من بگو چطور!» راهنمای چندرسانهای خدمات شهرداری تهران طی همکاری مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران با شرکت پردازش و تحلیل داده دقیقه و شرکت توسعه محتوای مشق ایرانیان در بهار ۱۳۹۹ به بهرهبرداری رسیده و محتوای آن به مرور افزوده خواهد شد.
نظر شما