بروز رسانی مرکز عملیات اضطراری شهر تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از توسعه و بروزآوری زیرساخت انتقال منابع تصویری (سوئیچینگ) مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی با بیان اینکه مرکز عملیات اضطراری (EOC) محلی برای هماهنگی، کنترل و هدایت منابع و نیز مسئول آمادگی و انجام عملیات پاسخ به شرایط اضطراری بشمار می آید، از توسعه و بروزآوری زیرساخت انتقال منابع تصویری (سوئیچینگ) مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران خبر داد.

کرمی محمدی با بیان اینکه مرکز عملیات اضطراری(EOC) امکاناتی را برای سازمان های خدمات اضطراری فراهم می آورد تا در شرایط اضطراری در سطح کلان تصمیمات راهبردی را اتخاذ نماید، تصریح کرد:  از این رو این مرکز به عنوان محلی برای حضور فرماندهان و مدیران بحران در سطح محلی و ملی، لازم است با استفاده از بروزترین تجهیزات و بسترهای سخت و نرم افزاری شرایطی را فراهم آورد تا مسئولین بتوانند در شرایط اضطرار و حضور در این مرکز ، با استفاده از رصد و پایش وضعیت،  مشاهده تحلیل های صورت گرفته و خروجی ها و مدل های ارائه شده از سوی سامانه های متعدد و ... نسبت به اتخاذ تصمیمات راهبردی اقدام نمایند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از 12 سال از راه اندازی مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران و لزوم تطابق تکنولوژی تجهیزاتی این مرکز متناسب با تکنولوژی روز، توسعه و بروز آوری زیرساخت ها و سامانه های موجود در آن در دستور کار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفت.

کرمی محمدی تصریح کرد: به دلیل استقرار بیش از 100 سامانه کامپیوتری و تجهیزات سخت افزاری متعدد در این مرکز در زمینه رصد و پایش، پردازش، کنترل، هماهنگی، فرماندهی و ... در حوزه مخاطرات شهر تهران،  فرآیند بروزرسانی سامانه مدیریت منابع تصویری و نمایش سامانه ها بر روی نمایشگرهای موجود به عنوان یکی از مهمترین اقدامات و چالش‌های پیش رو مطرح است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: بر این اساس در اواخر سال 1399 بررسی راهکار های موجود و بروزترین تکنولوژی های روز دنیا به منظور یافتن راهکار جابجایی بیش از 64 منبع تصویری برروی بیش از 128 نمایشگر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با نصب و راه اندازی سیستم انتقال منابع تصویری (سوئیچینگ) تصاویر EOC شهر تهران امکان مدیریت صوت و تصویر به صورت یکپارچه فراهم و امکان ارسال هر سامانه به عنوان منبع ورودی بر روی نمایشگرها به عنوان خروجی مهیا شد.

کرمی محمدی به اصلی ترین قابلیت های سامانه انتقال منابع تصویری (سوئیچینگ) مرکز عملیات اضطراری شهر تهران اشاره کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و به‌روز جهت انتقال تمامی منابع تصویری مرکز بر روی نمایشگر مرکزی و سایر نمایشگرهای مرکز، قابلیت دریافت منابع متعدد تصویری و ارائه بر روی خروجی نمایشگرهای مرکز به صورت انتخابی و همزمان منطبق با تمامی ورودی های موجود و دسترسی آسان فراهم می شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این سامانه و بروزآوری سایر امکانات و تجهیزات این مرکز، در شرایط اضطرار بهترین بهره برداری در رصد وضعیت، مدیریت حوادث شهری و نجات جان شهروندان انجام شود.

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 11021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =