مردم نقش تعیین کننده در جمهوری اسلامی دارند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود آنکه رهبر انقلاب در سخنرانی سالگرد امام(ره)، نقش حساس و تعیین کننده مردم در جمهوری اسلامی را تبیین کردند اما هنوز جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را زینتی و ظاهری می داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست.

به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران سه شنبه – ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در ابتدای سیصدمین جلسه شورا گفت: ۱۰ روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده است و امیدواریم فضای بخش قابل توجهی از جامعه که تاکنون عدم مشارکت درانتخابات است، تغییر کند.

او ادامه داد: یکی از عوامل ناامید کردن مردم از صندوق های رای، احساس عدم تاثیر و سخن گفتن از بالا به پایین برخی مسئولان و نهاد های نظارتی است، عملکرد تبعیض آمیز صدا و سیما نیز این احساس را در مردم تشدید می کند. امیدواریم در روزهای آینده با تغییر رویکرد ها شاهد مشارکت هر چه بیشتر مردم باشیم.

هاشمی افزود: با وجود آنکه رهبر انقلاب در سخنرانی سالگرد امام، نقش حساس و تعیین کننده مردم در جمهوری اسلامی را تبیین کردند اما هنوز جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را زینتی و ظاهری می داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخش مهم دیگر سخنان رهبر انقلاب در گلایه و انتقاد از فضای ایجاد شده علیه کاندیدا های رد صلاحیت شده و تصریح برجبران توسط دستگاه های مسئول نیز با بی تفاوتی مخاطبان این انتقاد و مطالبه رهبری مواجه شده است و شاهد هیچگونه اقدام و جبران مسئولانه ای نبودیم.

او اضافه کرد: عبور از توصیه ها، مطالبات و دستورات و سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب توسط دستگاه ها و مسئولان مدعی ولایتمداری پذیرفته نیست و افکار عمومی انتظار دارد نهادهایی که افراد و شخصیت ها را با عنوان عدم التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت می کنند خود به ولایت فقیه ملتزم باشند.

هاشمی ادامه داد: از صدا و سیما نیز که نقش پررنگی در فضای سرد و عدم مشارکت جویانه فعلی در انتخابات دارد، انتظار می رود در ۱۰ روز باقیمانده در عملکرد خود تجدید نظر کند و حداقل تا انتخابات فضای چند صدایی را  در رسانه ملی حاکم کند.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 11044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =