امکان ثبت عکس و فیلم در سامانه ۱۳۷

شهرداری تهران در مسیر هوشمندسازی سعی کرده یک طرفه عمل نکند و به دنبال دریافت بازخوردها از شهروندان چه مثبت و چه منفی بوده و در این مسیر، امکان ثبت فیلم، عکس و پیام صوتی در سامانه ۱۳۷ را فراهم کرده است.

به گزارش شهر، سامانه ۱۳۷ به عنوان پیشانی ارتباط شهرداری با شهروندان شناخته می‌شود و حالا در تازه‌ترین اقدام، امکان ثبت پیام‌های شهروندان به شهرداری در قالب عکس و فیلم و صوت در بستر سامانه تهران من فراهم شده است. از اواخر پارسال بخش جدیدی به سامانه تهران من که سامانه‌ ارایه خدمات شهرداری به صورت یکپارچه است، اضافه شده که مربوط به سامانه ۱۳۷ است.

در بخش ۱۳۷ شهروندان می‌توانند درخواست‌های جدیدی با انتخاب موضوع، ثبت موقعیت مکانی و ارسال عکس و ویدئو و پیام صوتی آن ثبت کرده و درخواست‌های خود را پیگیری کنند. موضوعاتی مثل ویروس کرونا، آتش نشانی، اتوبوس، آسیب‌های اجتماعی و ...

پیش از این هم محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفته بود شهرداری تهران در مسیر هوشمندسازی سعی کرده یک طرفه عمل نکند و به دنبال دریافت بازخوردها از شهروندان چه مثبت و چه منفی بوده است و از بازخوردها ترسی نداشته که عیب شهرداری را بگیرند.

در واقع سعی شد، شهرداری در معرض قضاوت قرار بگیرد. مانند ۱۳۷ که شهرداری از شهروندان می‌خواهد تا با بارگذاری عکس و فیلم در بخش ۱۳۷ سامانه تهران من، مسایل و مشکلات خود را مطرح کنند.

سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران، در سال ۱۳۸۶ با هدف ثبت و پیگیری پیام شهروندان، برگزاری نظرسنجی ، جذب ۱۳۷ یار، شفاف سازی قوانین و مصوبات، ساده سازی روش ها و ارتباط موثر، سریع و دو سویه با شهروندان در حوزه خدمات شهرداری تهران ایجاد شد.

بر اساس داده‌ها و آمار منتشر شده در آمارنامه شهرداری تهران که مربوط به سال ۱۳۹۸ است در بخش مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ نشان می‌دهد؛ بیشترین پیام شهروندان در این سامانه مربوط به حوزه نگهداشت شهر است.

در سال ۱۳۹۸، یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۷۰ پیام به سامانه ۱۳۷ از سوی شهروندان ارسال شده که نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش اما نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش داشته است.

به تازگی پیروز حناچی، شهردار تهران در گزارش تحویل و تحول از کاهش ۶۵ درصدی میانگین زمان پاسخگویی به تماس‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ خبر داده بود.

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 11070

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =