فضاسازی سیاسی جایی در «همشهری مترو» ندارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه فضاسازی سیاسی جایی در «همشهری مترو» ندارد گفت: در این پروژه فضاسازی فرهنگی، اجتماعی و شهری جریان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از نشریه «همشهری مترو» که عصر امروز در ایستگاه متروی بهارستان برگزار شد ضمن تشکر از حمایت های شهردار و موسسه همشهری گفت: این پروژه، پروژه کوچکی نیست و نباید برای خیلی از پروژه های بزرگ نیز پول های بزرگ خرج کنیم.

او افزود: همشهری متروی کار سیاسی نبوده بلکه در این کار و پروژه فضای فرهنگی، اجتماعی، شهری و فرهنگ سازی جریان خواهد داشت.

هاشمی ادامه داد: در ایامی که پروژه های بزرگ مقیاس مانند افتتاح ۳۰ ایستگاه مترو که دو مورد آن هفته آینده انجام می شود، بهره برداری از چنین پروژه هایی بدون یک ریال هزینه بسیار ارزشمند است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: در حال مذاکره هستیم تا تامین اینترنت و وای فای رایگان را با همکاری فاوای شهرداری برای ایستگاه های مترو فعال کنیم و از محل تبلیغات آن در آمد زایی نیز داشته باشیم.

او یادآور شد: شرکت بهره برداری مترو جشنواره ها و همایش های خوبی در سال ۹۹ برگزار کرده است که از جمله اتفاقات ارزشمند آن فعال شدن کتابخانه ای است که ۱۳ هزار کتاب را در اختیار شهروندان قرار داده است.

علی عبدالله پور، سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران هم در این مراسم گفت: فضای اطراف متروی بهارستان که برای رونمایی نشریه مترو انتخاب شده یادآور مسایل فرهنگی و چاپ و نشر است.

او با بیان اینکه جای خالی روزنامه ای در مترو احساس می شد نظیر کاری که شهرهای بزرگ جهان از چند سال پیش انجام می دادند، افزود: جمعیت مسافر متروی تهران ۷۶۵ هزار نفر بودند و از امروز روزنامه وزین همشهری نیز به جمع مسافران ما اضافه می شود.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 11072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =