جمع آوری خشکاله در اولین هایپر پسماند کشور

اولین هایپر پسماند کشور طی اقدامی مبتکرانه، در کنار پسماندهای خشک شهروندان، خشکاله ها را نیز جمع آوری می کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه با بیان اینکه پسماند تر و تولید شیرابه ناشی از آن باعث ایجاد آلودگی و انتشار بیماری های مختلف می شود گفت: به منظور حذف پسماندهای تر از چرخه زباله های خانگی و کاهش اثرات زیست محیطی دورریخت آنها، گام دیگری با مبادله خشکاله های جمع آوری شده توسط دوستداران محیط زیست در هایپرپسماند خشک منطقه برداشته شد. 
این خشکاله ها که پسماند میوه ها و مواد غذایی هستند، توسط شهروندان خشک و پس از تحویل به هایپرپسماند به منظور تأمین خوراک دام و طیور تحویل دامداری ها می شود.
او درخصوص مشارکت شهروندان در تحویل پسماندهای خشک به هایپرپسماند نیز گفت: روزانه بطور میانگین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم پسماند خشک در این مکان جمع آوری و این تناژ در بعضی از روزهای هفته نیز به ۱۰۰۰ کیلو می رسد.
شهردار منطقه در ادامه از اجرای طرح شنبه های بدون پسماند در محلات منتخب این منطقه خبر داد و افزود: این طرح در قالب ارائه آموزش های چهره به چهره به شهروندان در ۸ محله منطقه در حال اجرا است و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ شهروند منطقه از این آموزش ها بهره مند شده اند.
به گفته او آموزش واحدهای تجاری در راستای اجرای طرح کاپ، آموزش در بوستان ها، ارائه نکات مهم درخصوص نحوه تفکیک پسماندها به واحدهای اداری و درمانی، توزیع بروشور و معرفی اپلیکیشن جاروب، توزیع کارتن پلاست و مخازن بین مراکز بهداشتی و درمانی از دیگر اقدامات اجرایی در راستای ارتقاء آگاهی و مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماندها است.

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 11079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =