توسعه حلقه داخلی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) بر عهده تولیت است

شهر: شهردار تهران درباره اقدامات مدیریت شهری در منطقه ۲۰ به منظور توسعه قلمروهای عمومی، گفت: پروژه‌هایی نظیر شهرک نفرآباد در جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و پروژه شمسه از جنس حوزه قلمرو عمومی است که تلاش می‌شود کیفیت محلی و محیطی را افزایش دهد.

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۲۰، در جمع اصحاب رسانه، بیان کرد: هفته گذشته مجموعه فرهنگی-تاریخی ری افتتاح شد و امروز هم پروژه‌هایی در مقیاس محلی از کوه بی بی شهربانو تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افتتاح شد. این اقدامات عمدتاً از جنس توسعه قلمرو عمومی و در مقیاس محلی هستند.

او ری را به عنوان یکی از برگه‌های اصلی شناسنامه‌ای تهران عنوان کرد و افزود: تمام تلاش شهرداری این است که منطقه تاریخی ری به درستی به عموم شهروندان شناخته شود و از ظرفیت‌های آن برای توسعه تهران و منطقه ۲۰ استفاده کند. افتتاح پروژه‌های امروز، اقدامی به منظور گردشگری و توسعه گردشگری در کوه بی بی شهربانو و منطقه ۲۰ است.

به گفته حناچی؛ روز گذشته ۱۸ خرداد، ادامه خط ۶ مترو تهران به ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم رسید که اقدام بسیار مهمی است. منطقه ۲۰ از معدود مناطقی است که دو خط مترو تهران از آن عبور می‌کند.

شهردار تهران در ادامه اضافه کرد: پروژه‌هایی نظیر شهرک نفرآباد در جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که تلاش شده با ایده معماری ایرانی-اسلامی به اجرا درآید و طرح آن در کمیسوین ماده ۵ تصویب شده است و همچنین پروژه شمسه که در محدوده غربی محور برج طغرل افتتاح شده است، همه از جنس حوزه  قلمرو عمومی است که تلاش می‌شود کیفیت محلی و محیطی را افزایش دهد.

او درباره اقدامات شهرداری برای توسعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) بیان کرد: توسعه حلقه داخلی حرم برعهده تولیت است که خودشان پیگیری می‌کنند و شهرداری کمک کننده است. برای توسعه حلقه بیرونی که خارج از حرم است، شهرداری پروژه‌ای نظیر نفرآباد را اجرا می‌کند. تلاش می‌شود با طراحی و اجرای به موقع این پروژه کیفیت زندگی در منطقه افزایش یابد.

حناچی در ادامه درباره بازسازی میدان حسن آباد، توضیح داد: میدان حسن آباد بازسازی شده و پلاک پشتی آن که مربوط به بخش خصوصی است در مرحله تأیید نقشه‌های طراحی شده توسط میراث است که پس از ثبت ملی به مرحله اجرا می‌رسد.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه که آیا برای حفاظت از لایه‌های تاریخی ری آیین نامه‌ای وجود دارد، گفت: این اقدام جزو مسئولیت‌های سازمان میراث فرهنگی است و شهرداری تهران می‌تواند کمک دهنده به دیگر دستگاه ‌ها باشد و میراث این وظیفه را تعقیب و دنبال می‌کند.

او درباره کودکان کار گفت: یکی از اقداماتی که شهرداری تهران در مجتمع‌های بهاران انجام داده با محوریت توانمندسازی کودکان کار است. ساماندهی کودکان کار وظیفه اصلی شهرداری نیست. شهرداری با کودکان زباله گرد برخورد می‌کند. کودک کار یعنی کسی که کمتر از سن ۱۸ سالگی کار می‌کند که این هم ناشی از فقر است. شهرداری تهران در این رابطه کمک دهنده به دیگر دستگاه‌ها است که معاونت فرهنگی و اجتماعی با نگاه اجتماعی نرم افزاری کار می‌کند.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پس از اتمام دوره مدیریت شهری فعلی در کجا کار خواهید کرد، گفت: در حال حاضر که مشغول هستم. بنده استاد دانشگاه هستم و مأمور به شهرداری آمده‌ام و پس از دوره پنجم دوباره به دانشگاه بازخواهم گشت.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 11089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =