امیدوارم شاهد مشارکت بالای مردم در انتخابات باشیم

شهر: رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه نیمی از اعضای شورای شهر فعلی که در انتخابات ثبت نام کردند، رد صلاحیت شدند و تلاش برای تایید آن ها به نتیجه نرسید. با این وجود جبهه اصلاحات فهرست ۲۱ نفره خود را منتشر کرد، از شهروندان تهرانی می خواهیم که با مشارکت در انتخابات بستر را تقویت کنند و رشد مدیریت شهری در دوره ششم را فراهم کنند.

به گزارش شهر، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران صبح یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ درسیصد و یکمین جلسه شورای شهر گفت: در آستانه  انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر قرار داریم. شاهد هستیم با وجود برگزاری مناظره ها و پخش برنامه های کاندیدا ها هنوز هم فضای جدی مشارکت و رقابت در جامعه مانند دوره های گذشته ایجاد نشده است و با آن دوره ها فاصله داریم.

او ادامه داد: امیدواریم در چند روز آینده اتفاقات مثبتی بیفتد که بخش قابل توجهی از جامعه را از ناامیدی، قهر با صندوق های رای خارج کند.

هاشمی بیان کرد: همان طور که می دانید در انتخابات شورای شهر نیز متاسفانه نیمی از اعضای شورای شهر فعلی که در انتخابات ثبت نام کردند، رد صلاحیت شدند و تلاش برای تایید آن ها به نتیجه نرسید. با این وجود جبهه اصلاحات فهرست ۲۱ نفره خود را منتشر کرد، از شهروندان تهرانی می خواهیم که با مشارکت در انتخابات بستر را تقویت کنند و رشد مدیریت شهری در دوره ششم را فراهم کنند.

او افزود: با وجود همه تخریب ها و بی مهری های رسانه ملی و جناح های سیاسی به نظر می رسد دست آورد های شورای پنجم به وعده های کاندیداهای ریاست جمهوری تبدیل شده. بعضا می بینیم این کاندیداها وعده هایی که در شورا عملی شد را به مردم پیشنهاد می کنند، از جمله بحث شفافیت، شایسته سالاری، کاهش هزینه ای تشریفاتی در بودجه عمومی و حتی بحث منویات مقام معظم رهبری که در شورا شهر به خوبی به آن پرداختیم. این موارد همه مدنظر کاندیدا های ریاست جمهوری قرار گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در هر صورت امیدوارم که با جفا ها و نا امیدی هایی که ایجاد شده، شاهد تغییر فضای انتخابات و مشارکت بالای مردم باشیم.

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 11163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =