شهرداری پویش ممنوعیت سوء استفاده از کودکان را ساماندهی می کند

شهر: نگاهی که در شهرداری تهران وجود دارد این است که چرا کودک باید بنا به شرایط مجبور به کار شود و باید جریان و پویشی را برای این عدم سو استفاده از این کودکان ساماندهی کنیم. 

به گزارش خبرنگار شهر، سید مالک حسینی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران عصر روز یکشنبه- ۲۳ خرداد- در مراسم روز جهانی مبارزه با کار کودکان و آیین تقدیر از فعالان حوزه کودک در باغ موزه قصر گفت:  باید با همیاری فعالان اجتماعی حوزه کودک که رهبران اجتماعی این عرصه هستند، فاصله با کودکان را کم و به شادتر شدن آنها کمک کنیم و زمینه را برای فعالانی که سرمایه های اصلی ما برای خدمت و کمک داوطلبانه به کودکان هستند و دغدغه کار برای کودکان دارند، فراهم کنیم.
او با اشاره به نگاه و اقدامات شهرداری تهران درباره مبارزه با کار کودکان افزود: نگاهی که در شهرداری تهران وجود دارد این است که چرا کودک باید بنا به شرایط مجبور به کار شود و باید جریان و پویشی را برای این عدم سو استفاده از این کودکان ساماندهی کنیم. 
حسینی تاکید کرد: کودک باید کودکی، تحصیل و شادی کند و شرایط رشد و بالندگی او فراهم باشد و اوقاتش به یادگیری و  شادی  اختصاص پیدا کند و حق  احساس امنیت و امید به آینده برای کودک محفوظ است. 
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: اولین برنامه را در این زمینه سال گذشته به عنوان یک پویش شروع کردیم که بر اساس آن در جهت آگاه سازی جامعه  تلاش شد. 
 او با اشاره به رویکرد مدیریت شهری پنجم  و دستورالعمل ابلاغی شهردار تهران که نقطه عطفی در حوزه کودک و اصل عدم  استفاده از کودک برای کار بود اضافه کرد: ۱۴۰محتوا در عناوین مختلف برای آگاهی بخشی، شادی، توجه به آینده و کمک به کودکان تهیه شد. همچنین با ایجاد سامانه ای برای داوطلبان و فعالان حوزه کودک و فراخوانی که انجام شد، تا کنون ۱۵۰نفر برای کمک به کودکان کار اعلام آمادگی کردند.
حسینی در پایان تاکید کرد: باید این رویکرد را درکنار مجموعه های غیر دولتی به پیش ببریم  تا شاهد نتایج مثبت آن در یک دهه آینده باشیم.

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
کد خبر: 11181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =