نصب ۶۲ آسانسور و ۲۸۰ پله‌برقی در ایستگاه‌های مترو

در راستای تکمیل نواقص ایستگاه‌های بهره‌برداری شده و البته با اولویت قرار دادن سهولت تردد افراد کم‌توان جسمی و حرکتی، مدیرعامل شرکت مترو تهران در آخرین بازدید میدانی خود به چند ایستگاه سرکشی کرد و در جریان آخرین اقدامات مربوطه قرار گرفت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، یکی از الزامات بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید مترو در دوره کنونی مدیریت شهری، افتتاح آنها با حداکثر امکانات رفاهی استاندارد بوده و در این میان تمام ۳۰ ایستگاه بهره‌برداری شده در دوره جدید مدیریتی، به آسانسور، پله‌برقی، تجهیزات ایمنی، هواساز و ... مجهز هستند. اما در کنار ایستگاه‌های تازه افتتاح شده، به موازات رفع نواقص ایستگاه‌های قبلی نیز در دستور کار قرار داشته به‌طوری که در ۴۴ ماه اخیر تعداد ۶۲ دستگاه آسانسور، ۲۸۰ رشته پله‌برقی و ۷۸ سامانه تهویه هوا در ایستگاه‌ها نصب و راه‌اندازی شده است. احداث و بهره‌برداری از ورودی‌های جدید ایستگاه‌های افتتاح شده قبلی در همین راستا صورت پذیرفته است.

آخرین نمونه آن نیز راه‌اندازی آسانسورهای ایستگاه میدان قیام بود که این امر با تجهیزات ایرانی صورت پذیرفت تا معلولان و نیز افراد کم‌توان جسمی و حرکتی بتوانند با شرایط آسانتری از امکانات ایستگاه مذکور بهره‌مند شوند.

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 11192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =