ویژه برنامه روز جهانی منع کار کودکان در مرکز ایلیا

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ گفت: به مناسبت روز جهانی منع کار کودکان، ویژه برنامه های این روز در موسسه خیریه ایلیا برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، حجت الاسلام معبودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با بیان اینکه روز ۱۲ ژوئن همزمان با ۲۲ خرداد، به منظور افزایش آگاهی و فعالیت در زمینه جلوگیری از کار کودکان و به پیشنهاد سازمان بین‌المللی کار، روز مبارزه با کار کودکان نام گذاری شده است گفت: به همین مناسبت و با توجه به تقارن این روز با ایام دهه کرامت به منظور ایجاد لحظاتی شاد و مفرح برای این کودکان، ویژه برنامه هایی شامل جنگ شادی و خنده، مسابقه کودکانه و نقاشی در موسسه خیریه ایلیا برگزار شد.

معبودی افزود: موضوع کار کودک یک از چالش های مهم شهر تهران است و مرکز خدمات احتماعی معاونت اجتماعی این منطقه در تلاش است در راستای تحقق مسئولیت‌پذیری اجتماعی نسبت به آگاه‌سازی و افزایش حساسیت شهروندان به موضوع کار کودک و شناخت آسیب های اجتماعی این پدیده کمک کند.

او با بیان اینکه، کودکی برهه ای است که هر فردی می بایست از فضای کودکی خود لذت ببرد، مدرسه برود و آموزش ببیند و نیاز به توجه و رسیدگی فرهنگی و تربیتی دارد گفت: مرکز خدمات اجتماعی این منطقه با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه همواره در تلاش است تا ضمن الیتام زخم های کودکان کار، استاندارهای بهداشتی و آموزشی زندگی آنها را بهبود دهد.

معاون اجتماعی این منطقه اظهار داشت: فقر و محرومیت، علت اصلی پدیده کودک کار است و توجه خاص به این قشر آسیب پذیر در راستای تامین حقوق مادی و معیشتی و عدالت اجتماعی از فعالیت های ضروری و حائز اهمیت هر جامعه است.

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 11194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =