اجرای شنبه های بدون پسماند در هشتمین محله منطقه ۱۹

طرح شنبه های بدون پسماند پس از اجرا در ۷ محله منطقه ۱۹ به مجتمع های مسکونی محله میعاد جنوبی رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۸ هزار خانوار تحت آموزش های بازیافت قرار گرفته اند، گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف کاپ از ابتدا تاکنون در شهرک های فرهنگیان وصال، سهیل و هوانیروز، خیابان بهمنیار، محله لقمان جنوبی و میثاق جنوبی به اجرا در آمده است.
  او درصد مشارکت شهروندان در طرح شنبه های بدون پسماند را بطور میانگین نزدیک به ۲۵ درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای خرداد ماه سال جاری محله میعاد جنوبی نیز به این طرح اضافه شد.
توکلی خاطرنشان کرد: طی این طرح، ضمن اطلاع رسانی به شهروندان و توزیع کیسه های پسماند، زباله های خشک خانوارها که توسط آن ها جلوی در منازل قرار می گیرد، در روزهای شنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۳ جمع آوری می شود.
 به گفته شهردار منطقه کاهش زباله گردی، کاهش هزینه های تأمین و نگهداری مخازن پسماند و کمک به چرخه بازیافت و حفظ محیط زیست از اهداف مهم طرح کاپ محسوب می شود.
این مسئول همچنین با اشاره به جانمایی و استقرار دستگاه کمپوست در ساختمان های شهرداری این منطقه به منظور تبدیل پسماندهای تر به کود اعلام کرد: به منظور آشنایی نیروهای خدماتی شهرداری این منطقه با نحوه کار دستگاه و اهمیت آن، آموزش های لازم توسط کارشناس اداره مدیریت پسماند منطقه ارائه خواهد شد.
 

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 11280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =