داده محوری سبب انتفاع شهر و شهروندان می شود

شهر: مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران گفت: داده محوری از موضوعات مطرح در حوزه فناوری است که سبب می شود شهرداری، شهروندان و بخش های خصوصی و دولتی از آن نفع ببرند؛ داده هایی که پیش بینی از آینده ارائه‌ می کند.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در مراسم بازدید شهردار تهران و اعضای کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از رصد خانه شهر تهران با موضوع گزارش عملکرد و چالشهای پیش روی سازمان مدیریت بحران شهر تهران که سه شنبه ۱ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ایجاد زیر ساخت های حوزه فناوری را بر عهده دارد و در بخش نرم افزاری، داده، شبکه و ... را تهیه می کند.

او افزود: ماموریت جدیدی در این دوره از مدیریت شهری، راهبری حوزه شهر هوشمند نیز به سازمان فناوری شهرداری واگذارشد و موضوعات مختلفی در این حوزه برنامه ریزی و اجرا شد.

فرجود ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح در حوزه فناوری، داده محوری است که سبب می شود، شهرداری، شهروندان، بخش خصوصی و دولتی از آن نفع ببرند.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: رصد خانه شهر تهران، داده های شهر را جمع آوری، پالایش، تفسیر، توصیف و تحلیل می کند و پیش بینی از آینده ارائه می دهد.

او ادامه داد: امیدواریم داده های مختلف از جمله داده های مکانی و بیش از یکهزار نقشه در رصد خانه شهر بتواند در تصمیم گیری های شهری و کشوری به مدیران کمک کند.

۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 11381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =