تامین اتوبوس‌های مورد نیاز شهری در صورت تامین ارز از سوی بانک مرکزی

شهر: قرار است از ظرفیت قطعه‌سازان داخلی برای تولید ۲۵۰ اتوبوس شهری با اولویت شهر تهران استفاده شود و سایر نیازهای شهرداری‌ها در این بخش در صورت تامین ارز از سوی بانک مرکزی رفع خواهد شد.  

مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در گفتگو با خبرنگار شهر از انجام اقدامات برای تامین اتوبوس‌های مورد نیاز شهرها خبر داد و گفت: برای تحقق و اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه تقویت ناوگان اتوبوسرانی شهری، در مرحله نخست، بازسازی اتوبوس‌های متوقف شده در  اولویت است.

به گفته او؛ تفاهم نامه بازسازی اتوبوس‌های شهری، با درخواست وزارت کشور و همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق کار آفرینی امید برای کلانشهرها با تمرکز بر تامین نیاز شهر تهران در دستور کار بوده و خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته است.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: همچنین با هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدامات مقدماتی درباره استفاده از قطعات موجود در خودروسازان کشور برای تولید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس انجام شده است که در مرحله عقد قرارداد با شهرداری‌ها است.

به گفته جمالی‌نژاد؛ در قدم بعدی نیز برای تأمین بقیه نیاز شهرداری‌ها به ناوگان اتوبوسرانی شهری، پس از تأمین ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی در اولویت قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 1139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =