تسری یادمان شهدای محیط بان در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران 

شهر: به مناسبت میلاد با سعادت علی ابن موسی الرضا(ع) و روز ملی «محیط بان» دیوارنگار «شهدای محیط بان» با حضور شهردار منطقه ۱۶، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و جمعی از مدیران ارشد شهرداری تهران رونمایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، "شینا انصاری" در آیین رونمایی از دیوارنگار شهدای محیط بان که به مناسبت روز ملی محیط بان در منطقه ۱۶ برگزار شد، گفت: محیط بانان مردانی سخت کوش و بی مدعا هستند که از تنوع زیستی و منابع طبیعی کشور این نعمات الهی و سرمایه های ملی دفاع و محافظت می نمایند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از منابع طبیعی کشور شاهد تلاش های ارزشمند یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست هستیم و اینکه چگونه در صدد تغییر شرایط فعالیتی و ارتقا وضعیت معیشتی محیط بانان هستند.  

وی با بیان اینکه حمایت از محیط بانان نیاز به تعامل و حمایت دولت و نهادهای قانونگذاری دارد ادامه داد: پایش های هوشمند و فناوری های نوین با تکیه بر توان متخصصین داخلی در بهبود شرایط فعالیت این مردان غیور بسیار و در نتیجه حفاظت عرصه های طبیعی این مرزو بوم بسیار موثر است.

انصاری اظهار امیدواری کرد: اینگونه برنامه ها در سایر مناطق تسری یابد تا در هر منطقه یک دیوارنگار به یاد محیط بانان داشته باشیم و این حداقل اقدامی است که می‌توانیم در مقابل جان نثاری این بزرگواران انجام دهیم.  

محیط بانان بهترین معلمان فرهنگی در حوزه محیط زیست

در ادامه مراسم سرهنگ «جمشید محبت خانی» فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری «هرگونه اقدام و فعالیت در راستای حفاظت از محیط زیست حرکتی جهادی و انقلابی است»، گفت: محیط بانان بازوان اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست هستند و حدود ۵ درصد محیط بانان کشور برای حفظ منابع طبیعی و بقای حیات، شهید شدند.

وی خاطرنشان ساخت: بدون محیط زیست، زندگی از بین می رود، پس ما انسان ها باید خودخواهی و زیاده خواهی را کنار گذاشته و جلوی برداشت بی رویه از منابع طبیعی را بگیریم. ما باید به فکر حیات فرزندانمان باشیم.

محبت خانی با اشاره به اینکه هر فعالیتی که باعث پاسداری از محیط زیست و ارج نهادن به مقام محیط بانان شود بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: عامل حدود ۸۰ درصد از آتش سوزی های طبیعت، انسان است که بخش اعظم آن به صورت غیرعمدی اتفاق می افتد. پس در این میان نقش آموزش و فرهنگسازی امری ضروری است و محیط بانان بهترین معلمان فرهنگی در حوزه محیط زیست هستند.

گفتنی است آیین رونمایی از یادمان شهدای محیط بان، صبح امروز (چهارشنبه ۲ تیرماه) با حضور شهردار منطقه ۱۶، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، معاون سازمان زیباسازی شهر تهران، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست و مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند برگزار و از تعدادی محیط بان استان تهران با اهدای لوح تقدیر شد.

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 11402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =