توجه به محیط زیست در برنامه های شهر هوشمند

شهر: مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در تمام برنامه‌های شهر هوشمند، توجه به محیط زیست به صورت جدی دنبال می شود و از پنج برنامه اصلی تعریف شده برای شهر هوشمند یک مورد را به محیط زیست و انرژی اختصاص دادیم.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد فرجود، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران عصر چهارشنبه- ۲ تیر ۱۴۰۰- در آیین رونمایی از سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران گفت: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران به عنوان بازوی حوزه فناوری و هوشمندسازی، ماموریت توسعه شهر هوشمند برای تدوین و اجرای آن را بر عهده دارد.

او افزود: در تمام برنامه‌های شهر هوشمند، توجه به محیط زیست به صورت جدی دنبال می شود و از پنج برنامه اصلی تعریف شده برای شهر هوشمند یک مورد را به محیط زیست و انرژی اختصاص دادیم.

فرجود ادامه داد: برنامه های متنوعی را شهرداری در این راستا انجام داده که کمک می کنند شهر بهتر اداره شود و  هدف غایی همه این برنامه ها حفظ محیط زیست است.

او با تاکید بر حرکت به سمت شهر پایدار و سبز  و نگاه توسعه گرا اضافه کرد: از داده های هر سامانه ای که راه اندازی می شود برای توسعه و مدیریت شهر استفاده می کنیم. این مرکز نیز در رصد خانه شهر برای اداره بهتر شهر درنظر گرفته شده است. همچنین سامانه داده باز را در این حوزه راه اندازی کردیم.  

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران یادآور شد: راه اندازی این مرکز گامی جدی است برای اینکه شهر تهران، شهری باشد که بر مبنای داده مدیریت شده و توسعه پیدا می کند.

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 11409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =