پیشگیری از خزان زودرس درختان چنار

شهردار منطقه ۱۱ با توجه به گرمای هوا از اقدامات در دست انجام از سوی اداره فضای سبز برای پیش گیری از تنش های دمایی و خزان زودرس درختان چنار در سطح منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان با اشاره به اهمیت حفظ درختان به عنوان یکی از اصلی ترین منابع زیستی؛ گفت: حدود ۸ هزار اصله درخت چنار در معابر و بوستان های این منطقه قرار دارد که با توجه به اقلیم شهر تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آبادیان با بیان این که بیش از ۴۰ هزار انواع درخت در این منطقه وجود دارد؛ افزود: با توجه  به اهمیت  درختان چنار و تنش دمایی ایجاد شده و افزایش  دمای هوای شهر تهران در اواسط  فصل بهار، به منظور پیش گیری از خزان  زود رس این درختان اقداماتی از سوی مرکز تام منطقه ۱۱ انجام شده است.

او درباره انواع روش های در دست اجرا برای حفظ سلامت و نشاط درختان چنار در بخش مرکزی شهر تهران بیان کرد: اصلاح تشتک های آبیاری به نحوی که ۱۰۰-۸۰ لیتر آب گنجایش داشته باشد، خاک ورزی مستمر بستر برای خارج  شدن اتیلن و رسیدن هوا به ریشه، آبیاری های سنگین به صورت مستمر  و منظم، آبشویی های مستمر و منظم در ساعات خنک، تغذیه به صورت محلول پاشی و محلول دهی و استفاده از چسب محافظ تنه به منظور انعکاس  نور خورشید و کاهش جذب دما از جمله کارهای در حال انجام است.

۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 11433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =