اعطای وام تعمیرات خودرو به رانندگان تاکسی تهران

شهر: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از آغاز ثبت‌نام برای اعطای وام ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی به منظور تعمیرات تاکسی‌های فرسوده خبر داد.

محمد روشنی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفت‌وگو با شهر، یکی از مشکلات عمده تاکسیرانان در حوزه تعمیرات را عدم وجود تسهیلات‌ به منظور تعمیرات خودرو ذکر کرد و افزود: تاکنون شهرداری تهران برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدامات خوبی انجام داده است. برای مثال مصوبه نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی از محل تبصره ۱۸، حدود ۷ هزار دستگاه تاکسی دیگر از محل ماده ۱۲ و همچنین حدود ۴ هزار دستگاه تاکسی از محل وجوه اداره شده بانک مهر دریافت شده است و فقط منتظر لیست قیمت‌های ایران خودرو هستیم تا این نوسازی در سال ۱۴۰۰ آغاز شود.

او با اعلام اینکه تاکنون اقدامی برای اعطام وام به منظور تعمیرات تاکسی‌های فرسوده انجام نشده بود، توضیح داد: از امروز -۶ تیر ۱۴۰۰- با هماهنگی بانک مهر، ثبت‌نام به منظور اعطای وام‌ ۱۰ میلیون تومانی برای خودروهای سمند، پژو، اریو و تویوتا  و وام‌ ۲۰ میلیون تومانی برای تاکسی ون‌ها با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت دو ساله، انجام می‌شود.

روشنی درباره چگونگی دریافت این وام، بیان کرد: تاکسیرانان می‌توانند از امروز به سایت تاکسیرانی مراجعه کرده و در آن‌جا مدارک خود را به منظور ثبت‌نام، بارگذاری کنند. رانندگان تاکسی پس از دریافت معرفی نامه از سازمان تاکسیرانی می‌توانند به بانک مراجعه و وام تعمیرات مربوطه خود را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا منابع مالی کافی برای تعمیرات تاکسی‌های تهران وجود دارد یا خیر، گفت: تمامی رانندگان ناوگان ۸۰ هزار نفری تاکسیرانی تهران نیاز به وام تعمیرات ندارند. تقریباً ۳۰ تا ۳۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در شهر تهران وجود دارد. منابع شهرداری تهران محدود است که به همین خاطر از رانندگان محترم درخواست می‌شود که اگر نیاز به این وام دارند آن را دریافت کنند. امید است که مانعی بر سر این مسیر برای رانندگان تاکسی به وجود نیاید.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 11454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =