نخستین غرفه پسماند و ورزش در منطقه ۱۶ افتتاح شد

پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶ اظهار داشت: یکی از برنامه های تشویقی برای تحویل پسماند خشک همین راه اندازی غرفه های پسماند و ورزش در سطح منطقه می باشد، مرکزی که پسماند خشک را تحویل می گیرد و به جای آن لوازم ورزشی در اختیار شهروندان قرار می دهد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، پیمان پورنصر شهردار این منطقه با اعلام این خبر گفت: نخستین غرفه پسماند و ورزش در منطقه جنب فرهنگسرای بهمن و زمین چمن و مجموعه های ورزشی با حضور علیپور مدیر کل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ، مدیران شهری و جمعی از پیشکسوتان عرصه ورزش از جمله ( جواد زرینچه، مرتضی فنونی زاده، مجتبی محرمی، ایرج سائلی، نیلوفر اردلان، مجید اکبر زاده و ... ) که از قهرمانان ملی هستند افتتاح شد.

شهردار منطقه ۱۶ ادامه داد: غرفه‌های بازیافت، شنبه‌های بدون پسماند، خودروهای ملودی‌دار بازیافت و حالا غرفه پسماند و ورزش همگی یک هدف آن هم جداسازی پسماند خشک از زباله‌های تر را دنبال می کنند، طرح کاپ از سال گذشته آغاز شده و منطقه ۱۶ به صورت پایلوت فعالیت خود را آغاز نمود، الحمدالله در این  زمینه اتفاقات خوبی در محلات نه گانه رقم خورده و مناطق دیگر برای تشویق شهروندان از غرفه های گلماند و کتابماند و ... استفاده کردند، از آنجایی که منطقه ۱۶ از قطب های ورزشی شهر تهران بلکه کشور است و ورزشکاران بسیاری در این منطقه بزرگ شدند و الگوی جوانان و نوجوانان هستند، با افتتاح این غرفه با حضور ورزشکاران درصدد هستیم با الگوسازی و فرهنگسازی از این فرصت برای تحقق این مهم قدم برداریم.

علیپور مدیرکل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز با اشاره به کاهش پسماند که مهمترین هدف طرح کاپ است گفت: گام اول طرح کاپ تلاش برای جداسازی زباله از مبدأ با قرار دادن مخازن در مکان های مورد نظر مثل مجتمع های مسکونی شهرک دخانیات و ... انجام شد، گام دوم این طرح های تشویقی است که در مناطق به صورت مختلف اجرا می شود، در این منطقه در قبال دریافت پسماند خشک شهروندان اقلام ورزشی تحویل می گیرند.

جواد زرینچه از پیشکسوتان باشگاه بزرگ استقلال با استقبال از این طرح گفت: این یک کار خوب مردمی با مشارکت شهروندان است، خانواده ها تشویق به ورزش می شوند، برای بانوان و آقایانی که سن بالا دارند و مشکلات حرکتی دارند و توانایی خرید وسایل ورزشی را ندارند، اجرای این طرح برایشان نشاط و سلامتی همراه دارد.

نیلوفر اردلان پیشکسوت فوتسال بانوان نیز ضمن عرض تبریک برای افتتاح این غرفه خاطر نشان کرد: این طرح علاوه بر جداسازی زباله از مبدأ و تشویق شهروندان به این امر مهم، برای کودکان و نوجوانان ورزشکار این منطقه نیز بسیار مفید است تا با اهداء پسماند خشک وسایل ورزشی تحویل بگیرند.

شهردار منطقه ۱۶ در پایان خاطر نشان شد: این کار آثار مثبتی در حوزه فرهنگی به همراه  دارد، فرهنگسازی در این زمینه در منطقه در اولویت قرار دارد ، این غرفه با متراژ قابل توجه با هدف جلب مشارکت شهروندان در بازیافت پسماندها، راه اندازی شده که فضای مناسب برای دریافت پسماند خشک و قفسه هایی چیدمان شده از وسایل ورزشی اعم از توپ بسکتبال، توپ والیبال، توپ فوتبال، دارت، لباس ورزشی و ...دارد.

پوسترهای آموزشی ویژه با مضامین استفاده از پسماند، منطقه ای بی زباله، اهمیت آشنایی با بازیافت و مشارکت برای حفظ محیط زیست و فواید عدم استفاده از نایلون و پلاستیک در مصارف روزمره و ... در محلات نه گانه و فضای مجازی نواحی ۶ گانه پخش شده است.

۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 11455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =