افتتاح نخستین خانه محیط زیست منطقه ۱۵ در محله ابوذر

نخستین خانه محیط زیست منطقه ۱۵ امروز با حضور مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران و شهردار منطقه در سرای محله ابوذر افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه در مراسم افتتاح این مرکز گفت:  این خانه با مشارکت سرای محله ابوذر که در بحث موضوع محیط زیست از پیشتازان محله ها به شمار می رود، راه اندازی شد.

او بر اهمیت حفظ محیط زیست تاکیدکرد و افزود: تکلیف و مسئولیت اجتماعی همه ماست تا در نگهداری و حفظ محیط زیست و تحویل آن به آیندگان تلاش کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه خانه محیط زیست منطقه همسو با اهداف طرح «کاپ» به منظور جلب مشارکت حداکثری شهروندان در موضوع کاهش پسماند و محلی برای گفتگو و فعالیت های داوطلبانه است، افزود: تفکیک پسماند یکی از محورهای مهم در حفاظت از محیط زیست است و این اقدام می تواند افزایش مشارکت شهروندی را در تفکیک پسماند موجب شود.

 او ادامه داد: افتتاح خانه محیط زیست آغاز یک حرکت جدید و فراگیر در محلات است که زیرساخت مناسبی برای نهادینه شدن فعالیت های محیط زیستی شهروندان در سطح محلات را فراهم می کند.

شهردار منطقه در ادامه به اهمیت نقش آموزش در این حوزه اشاره کرد و افزود: امیدواریم آموزش های لازم را با کمک افراد داوطلب و سازمان های مردم نهاد (NGO)  به اقشار مختلف جامعه پیرامون حفظ محیط زیست ارائه دهیم.

او با اشاره به اینکه امروز ۳۸۰ تن تولید پسماند داریم، گفت:  امیدواریم با مشارک شهروندان بتوانیم این میزان را کاهش دهیم.

این گزارش می افزاید؛ در ادامه این مراسم شینا انصاری مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران نیز با تقدیر از زحمات شهرداری منطقه افزود: خانه محیط زیست به عنوان یک مرکز  با هویت مستقل برای فعالیت های محیط زیستی و برنامه های ترویجی و آموزشی آن در محله ها فعالیت می نماید تا تعامل سازنده بین شهرداری و کانون های محیط زیست برقرار کند.

این گزارش حاکی است؛ برپایی غرفه محیط زیست با عنوان نه به کیسه های نایلون با ترویج استفاده از کیسه های پارچه ای و تقدیر از ۷ دانش آموز منتخب مسابقه محیط زیست از دیگر برنامه های این مراسم بود.

۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 11573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =