۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
کد خبر: 11599
شهر و شهرداری ها

شهردار منطقه ۵ در یادداشتی نوشت: ایجاد یک رابطه دوسویه بین شهرداری و شهروندان و استفاده از مشارکت آن ها در اداره امور شهر که در سال های اخیر با اهمیت ویژه به مبحث شورایاری و شورایاران تقویت شده همواره مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است و به عبارتی بدون مشارکت شهروندان امکان اداره شهر میسر نخواهد بود.

به گزارش شهر، محمود کلهری، شهردار منطقه ۵ به مناسبت روز شهرداری ها و دهیاری ها در یادداشتی نوشت: شهرداری ها به عنوان نهادهای مردمی و برخاسته از آرای غیرمستقیم مردم، همواره نقش بسیار مهم و اثرگذاری در توسعه، عمران و آبادانی شهرها و روستاهای کشور داشته اند. امروزه نقش شهرداری ها به عنوان اجرایی ترین دستگاه های خدمت رسانی در اداره و تحقق اهداف شهرنشینی جدید و شهر مدرن و البته عدالت محوری بر کسی پوشیده نیست.

 شهرداری همواره رفاه شهروندان و توسعه برابر امکانات را مدنظر دارد تا بتواند به مهمترین هدف خود که کسب رضایت شهروندان و افزایش رفاه عمومی است، دست یابد و با حضور گسترده در حوزه های متنوع شهری همچون محیط زیست، مدیریت پسماند، بهداشت ، سلامت، مدیریت بحران، توجه به زیبایی های بصری شهری، ساماندهی و عمران شهر، حمل و نقل و ترافیک، مدیریت ایمنی ، مسائل و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و فعالیت های ورزشی و … نشان داده که در تمامی حوزه های مورد اهمیت شهروندان دستی بر آتش دارد و نقش موثر و سازنده ای در آسایش و رضایتمندی شهروندان و نیز دستیابی به شهری زنده و پویا ایفا می کند.

البته که تحقق این اتفاقات جز با یاری، همراهی و همکفری شهروندان محقق نمی شود. ایجاد یک رابطه دوسویه بین شهرداری و شهروندان و استفاده از مشارکت آن ها در اداره امور شهر که در سال های اخیر با اهمیت ویژه به مبحث شورایاری و شورایاران تقویت شده همواره مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است و به عبارتی بدون مشارکت شهروندان امکان اداره شهر میسر نخواهد بود.

شاید به همین دلیل باشد که گزارش فعالیت ها به مردم از طریق درگاه های ارتباطی و اهمیت ویژه به پروژه های توسعه محلی مورد تاکید ویژه شهردار تهران است.همچنین اخیرا در سامانه "تهران من" امکان بارگزاری ویدئوها و تصاویر شهروندان از مشکلات شهری فراهم شده که نشان از اهتمام جدی شهرداری به حل مشکلات شهروندان و قدم برداشتن به سمت تهران شهری برای همه است.

 یکی دیگر ازفعالیت هایی که در دوسال اخیر به صورت جدی از سوی شهرداری تهران و به خصوص در منطقه ۵ پیگیری شد مشارکت در امر مبارزه با شیوع ویروس کرونا با همکاری تمامی آحاد جامعه و کادر خدوم و زحمتکش حوزه سلامت بود که نتایج موثر و ارزشمندی در زمینه مدیریت و کنترل بیماری داشته و دارد. اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، ضدعفونی معابر شهری، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی بین نیازمندان، برگزاری وبینارهای آموزشی، انجام تست کرونا از کارکنان شهرداری و... و از همه مهمتر در اختیار گذاشتن مکان هایی برای واکسیناسیون شهروندان مثل سوله خیابان سازمان برنامه جنوبی و پارک ترافیک در منطقه ۵ از جمله اقدامات برای مبارزه با این بیماری منحوس بود.

نامگذاری چهاردهم تیرماه بعنوان روز شهرداری ها و دهیاری ها اقدامی ارزشمند و فرصتی مغتنم برای تجلیل ازفعالیت های خالصانه خادمین بخش مدیریت شهری و روستایی به شمار می رود با این حال این روز را باید متعلق به مردم دانست که شهرداری برای آنها و برای خدمت رسانی به آنها تشکیل شده و داشتن یک شهرداری خوب و یک مدیریت شهری خوب منجر به شهروندانی خوب و شهری خوب می شود.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن این روز به یکایک همکارانم که با خدمات شبانه روزی تلاش می کنند تا با زنده نگه داشتن شهر لبخند رضایت را بر لب شهروندان بنشانند ، بر این باورم که با همت خادمان مردم در شهرداری ها و دهیاری ها و با بهره گیری از پتانسیل های مختلف، مشارکت و همراهی مردم و بخش خصوصی می توانیم شاهد شکوفایی این نهاد مردمی در کشور باشیم.

۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
کد خبر: 11599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =