موانع تحقق شعار سال ۱۴۰۰ در شهرداری تهران بررسی شد

مهدی کرمی رئیس حراست کل شهرداری تهران گفت: در راستای تحقق شعار سال۱۴۰۰« تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» ، گزارش مبسوطی از موانع موجود در شهرداری تهران با همکاری همه بخشها، تهیه و در اختیار شهردار محترم قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی حراست کل، مهدی کرمی با اعلام این خبر افزود: شعار امسال برای شهرداری تهران یک فرصت بود تا بتواند در این برهه زمانی، بستر های خدمت رسان خود را باز بینی و به نحو مطلوب اصلاح کند.

کرمی گفت: در تهیه این گزارش وضع فعلی آسیب شناسی شده و تا جای ممکن سعی شده است پیشنهادات اصلاحی هم ارائه گردد. مشاور شهردار تهران با اشاره به شاخص های مورد استفاده در این گزارش اضافه کرد: هر چند ماموریت های شهرداری تهران بسیار وسیع است اما چهار شاخص برای انجام این کار در نظر گرفته شده است:۱- شفافیت: به معنای فرایند محوری و ضد فساد بودن فرایندها. ۲- هوشمند سازی: تاکید بر استفاده یا ارتقاء نظام الکترونیک اداری.۳- تسهیل گری: یعنی به حداقل رساندن فرایندهای غیر ضروری و کاهش بروکراسی اداری. ۴- اقدام به موقع: به صورتیکه تمام فرایندها و تبادلات دارای سقف زمانی شوند تا ارباب رجوع بتواند حقوق خود را در فرصت های تعیین شده مطالبه نماید و شهرداری نیز رعایت زمان خدمت دهی را برای کارکنان خود مد نظر قرار دهد..

رئیس حراست کل ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد بخشی از فرایند های موجود به صورت سیستمی و بخشی دیگر غیر سیستمی بوده و همین رویه باعث ناکارآمدی فرایندها شده است. در این گزارش همچنین به نقش آفرینی دفاتر خدمات الکترونیک به مشارکت بیشتر در خدمات رسانی پرداخته شده تا بعنوان یک تجربه موفق مجدداً به چرخه خدمات رسانی بازگردانده شود و نیز موضوع دیگری که پس از بررسی های مختلف مشخص شد برخی از بخشهای شهرداری در جهت پاسخ به نیاز شهروندان متناسب سازی نشده و با جهش جمعیتی و گسترش شهر تهران در دهه های اخیر توسعه نیافته است.
کرمی تصریح کرد : با توجه به دغدغه شهردار محترم تهران در جهت تحقق شعار سال پیشنهادهایی هم در پایان این گزارش در جهت رفع موانع احصا شده که به استحضار ایشان رسانده شده است.

۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
کد خبر: 11602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =