اتصال مسیرهای دوچرخه منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ از توسعه رینگ دوچرخه سواری واتصال مسیرها در نواحی ششگانه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۶، پیمان پورنصر شهردار این منطقه با اعلام این خبر گفت: در سال‌های اخیر شهرداری تهران فعالیت‌های زیادی برای فرهنگسازی در زمینه تغییر الگو در حمل‌ونقل، ترغیب شهروندان به کاهش استفاده از خودرو شخصی و استفاده بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام داده و این رویکرد همچنان ادامه دارد، موضوع توسعه مسیر دوچرخه‌سواری به داخل مناطق ختم نشده و از سال گذشته مدیریت شهری پایتخت با رویکرد دیگری مبنی بر ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری طولانی و اتصال مناطق به یکدیگر، شهرداری‌های مناطق را ملزم به ایجاد این ظرفیت کرد، در حال حاضر در مناطق مختلف شهر تهران علاوه بر مسیرهای دوچرخه‌سواری داخل محله‌ها، مسیرهایی هم که در نهایت به مناطق همجوار متصل می‌شوند، در حال ایجاد است، توسعه رینگ دوچرخه سواری در منطقه ۱۶ واتصال مسیرهای دوچرخه در نواحی با جدیت و دقت لازم درحال اجراست و استفاده شهروندان از دوچرخه می تواند به کاهش بار ترافیک منطقه کمک کند.

پورنصر در ادامه به موضوع توسعه مسیردوچرخه سواری و یکپارچگی و هم پوشانی با دیگر مناطق همجوار اشاره داشت و گفت: پیش بینی هایی با رعایت استاندارد های لازم دراین زمینه صورت پذیرفته است.

همچنین کریم پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۶، نیز در این باره خاطر نشان کرد: مسیرهای دوچرخه سواری ایجاد شده و یا درحال اجرا از نوع درجه یک براساس رعایت استانداردهای اعلام شده از سوی سازمان حمل و نقل وترافیک انجام شده و می شو.

او در ادامه با اشاره به درصد مسیرهای دوچرخه در پیاده راه که بالغ بر ۷۰٪ است یادآورشد: استاندارد عرض مسیر برای اختصاص به عابر پیاده و دوچرخه سوارکاملا در نظر گرفته شده است، در مواردی که حجم تردد اتومبیلها نسبت ظرفیت عملی خیابان زیاد باشد، یا عرض نوار سواره رو اجازه ندهد تا یک نوار اضافی برای تردد دوچرخه سوار را تامین کنیم و یا کاهش عرض سواره رو مقدور نباشد، استفاده مشترک عابر پیاده و دوچرخه سوار رخ می دهد و باید دقت داشت که حجم تردد آن دو نسبت به فضای تخصیص یافته کافی باشد. عرض این معابر چیزی در حدود ۱.۵m تا ۱.۸m در صورت امکان است. (مثل خیابان خدارحم شرفی در محله نازی آباد منطقه ۱۶ که بخشی از پیاده رو به دوچرخه اختصاص داده شده است) .

او همچنین به توضیح درباره انرژی پاک و ایجاد امکانات و زیرساخت ها و برنامه های فرهنگی شهرداری تهران درحوزه حمل و نقل و ترافیک با اشاره به پویش سه شنبه های بدون خودرو که شهرداری تهران متولی اصلی آن بوده پرداخت و گفت: استقرار خانه های دوچرخه در سطح محلات منطقه ۱۶،   استقبال خوب شهروندان از پارک آموزش ترافیک که با وسعت ۴۰۸۰۰ مترمربع در راستای آموزش مسائل مربوط به حمل و نقل و ترافیک گام های بزرگی برداشته و در اختیار قراردادن دوچرخه رایگان به شهروندان از اقدامات مهم منطقه برای تحقق این هدف است.

۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 11728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =