جانمایی قرارگیری دستگاه های RVM در اماکن پرتردد تا پایان سال

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: تا پایان ۱۴۰۰ براساس برنامه ریزی سازمان پسماند، ۵۰ درصد از دستگاه های RVM در اماکن شلوغ و پرتردد مانند فروشگاه ها جانمایی می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، صدرالدین علیپور، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران سه شنبه- ۲۲ تیر ۱۴۰۰- در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم همکاری سه جانبه شهرداری تهران، UNDP و ژاپن در پروژه مدیریت پسماند شهر تهران و رونمایی از دستگاه های RVM به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک گفت: برنامه امروز در راستای توسعه همکاری با برنامه عمران سازمان ملل و دولت ژاپن است. یکی از برنامه های جاری سازمان پسماند در تهران اجرای طرح کاهش پسماند(کاپ) است.

او ادامه داد: تلاش بر این است که در گام اول اجرای طرح کاپ، با فرهنگ سازی و زیرساخت های مناسب درصد تفکیک پسماند از مبدا را بالا ببریم. یک از راه های اجرای این طرح استفاده از دستگاه های RVM است که شهروندان اقلام پسماند ارشمند را تحویل می دهند و در ازای آن رسید بهرمندی از کالا ها و خدمات را دریافت می‌کنید.

علیپور افزود: این کار از سال گذشته با همکاری شهروند و سازمان میادین میوه و تره بار آغاز شده است. در این مراکز حدود ۵ دستگاه RVM مستقر شد که با استقبال شهروندان رو به رو شد. در همین راستا بعد از مشاهده میزان استقبال، از UNDP و دولت ژاپن درخواست کردیم که تعدادی از این دستگاه ها را برای ایران خریداری کنند.

او در ادامه بیان کرد: ۱۸ دستگاه با اعتبار و همکاری دو کشور خردیداری شده و با علم و توانایی شرکت های دانش بنیان داخلی به بهره برداری رسید است که یک چهارم قیمت نمونه های خارجی است. امکان تولید داخلی این دستگاه هایی که امروز رونمایی شد در کشور توسط شرکت های دانش بنیان داخلی آسان شد. سازمان پسماند از تولید این دستگاه ها حمایت میکند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خبرداد: تا پایان ۱۴۰۰ براساس برنامه ریزی سازمان پسماند، ۵۰ درصد از دستگاه های RVM در اماکن شلوغ و پرتردد مانند فروشگاه ها جانمایی می شود.

او ادامه داد: سازمان پسماند از هر امکانی برای تفکیک پسماند از مبدا استفاده می‌کند، شهروندان می توانند روزهای شنبه پسماند خشک را به مراکز پسماند تحویل دهند و خدمات دریافت کنند و یا پسماند خشک را به خودرو های ملودی و یا اپلیکیشن ها تحویل دهند و یا از این دستگاه ها در فروشگاه ها استفاده کنند. این ها راه های متفاوتی است برای تحویل پسماند خشک که شهروندان می توانند آن ها را انتخاب کنند.  

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 11808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =