ساخت باغ هنر با الهام از باغات ایرانی

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: عمارت کوشک باغ هنر به وسعت هفت هزار متر و با الهام از باغات ایرانی ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در آیین بهره برداری از کوشک باغ هنر ضمن خیر مقدم به مهمانان تاکید کرد: اینجا کوشک مرکزی به شکلی عملی چهار راهی است که خانه ادبی و هنری را بهم پیوند می دهد. 

او افزود: قرار است کوشک باغ هنر جلوه گاه هنر اصیل ایران است که علاوه بر هنر ارائه دهنده آموزش هنر خواهد بود. 

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: کوشک باغ هنر در سازه ای ۵ هزار متر مربع در محوطه ای به وسعت ۷ هزار متری با الهام از باغات ایرانی ساخته شده است.

حجازی تاکید کرد: از انتهای دهه ۸۰ فکر ساخت این کوشک در ذهن متولیان اراضی عباس آباد شکل گرفت و در سال ۹۳ چیزی بالغ بر ۳۵ درصد آن به مرحله اجرا درآمد. اما پس از ۷ سال رها شدگی با اهتمام پیروز حناچی، شهردار تهران از اسفند ۹۸ ساخت آن با تحرک جهادی دوباره جان گرفت و امروز به بهره برداری رسید. 

او افزود: این عمارت سحرآمیز در ۴ طبقه با نمای گندمک و آجر چنان شکل گرفت که در طبقه همکف خود به رسم بناهای مشابه در آن آبنمایی جای دارد و گنبدی به عاریت از آسمان به رنگ لاجوردی مزین شده است و با نقش دلبربا از صفویه نگار شکل گرفته است.

حجازی گفت: در نخستین طبقه زیرین برای تالار موسیقی و تجسمی، تئاتر پیش بینی شده است و علاوه بر سالن سینمای ۳۰۰ نفره، گالری ۴۵۰ متری تعبیه شده که به جرات بدیلی برای آن در هنرهای مفهومی وجود ندارد.

او ادامه داد: در طبقه نخست اما متاثر از محافل ادبی چای خانه، گالری و رستوران تعبیه شده است که با معماری و پنجره های ارسی چشم نواز است. ضمن آنکه استقرار بام باغ فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: کوشک باغ هنر امانتی است که شرکت اراضی عباس آباد به نمایندگی از شهرداری کوشیده تا آن را با صرف حداقل هزینه و با سلامت و متانت مهیا سازد و آن را برای آیندگان این سرزمین اهورایی در عصر پرشکوه انقلاب اسلامی به میراث و یادگار بگذارد.

۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 11882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =