شهرداری منطقه ۱۸ دوستدار محیط زیست و پیشرو در ارائه خدمات شهری

شهردار منطقه ۱۸ گفت: مردم خروجی نهایی را نگاه می کنند و اگر این خروجی رضایت بخش باشد قطعا ما موفق شده ایم، همواره تاکید داشته ایم که باید با برنامه ریزی هدفمند به عنوان دوستدار محیط زیست و پیشرو در ارائه خدمات شهری در شهر تهران باشیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸ سید محمد فیاض شهردار منطقه در تشریح وظایف مدیریت شهری این منطقه در حوزه خدمات شهری و محیط زیست گفت: دریافت برنامه‌ها و سیاست‌های کلان شهرداری در زمینه نظافت و پاکسازی شهر و امور فضای سبز و برنامه‌ریزی جهت اجرای آنها در سطح منطقه و ابلاغ به واحدهای تحت سرپرستی و سایر واحدهای ذیربط محور اصلی برنامه ریزی های ما در منطقه ۱۸ در این حوزه است.

فیاض در ادامه یادآور شد: کنترل و نظارت بر رعایت کامل قوانین و ضوابط شهرداری تهران و اقدام لازم جهت اجرای صحیح کلیه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و نظارت و کنترل بر رفت و روب معابر منطقه و جمع‌آوری و حمل زباله و نظارت بر حسن انجام این امور و جلوگیری از سوزاندن زباله و سایر مواد دودزا و آلوده کننده محیط‌زیست همواره در راس برنامه ریزی های شهرداری قرار دارد.

فیاض در تشریح اهمیت فضای سبز شهری گفت: نظارت و کنترل بر حفظ و نگهداری پارکها و فضای سبز عمومی و همچنین اجرای فضای سبز در محدوده منطقه و همچنین  انتخاب پیمانکاران خدمات شهری و فضای سبز بر اساس آئین‌نامه‌ها و ضوابط از فعالیت های اصلی مدیریت شهری در این حوزه است. انجام اقدامات لازم به‌ منظور تشویق و ترغیب عموم شهروندان به درختکاری و حفظ و نگهداری و ایجاد بوستان های منطقه ای در اولویت های عملیاتی حوزه فضای سبز قرار دارد. به جهت توسعه زیرساختی منطقه با همکاری دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات توانستیم اطلس زیست محیطی منطقه ۱۸ را تهیه و منتشر نماییم که نقش بسزایی در برنامه ریزی و تصمیم گیری های حیاطی منطقه داشته است.

مدیر ارشد شهری منطقه ۱۸ تهران تاکید کرد: رسیدگی به شکایات شهروندان در ارتباط با مزاحمت اماکن و کارگاه‌های غیر بهداشتی و مشاغل مزاحم و همکاری با شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم جهت رفع مزاحمت این مراکز از طریق انتقال و جابجایی آنها به محل‌های مناسب و نظارت و کنترل اداره امور ایستگاه‌های خدمات شهری و تعیین محل مناسب جهت ایجاد ایستگاه‌های جدید و کنترل و نظارت بر احداث آنها بخش مهمی از وظایف مدیریت شهری در حیطه نگهداشت شهر است.

فیاض تاکید کرد: در موضوع روشنایی معابر و بوستان ها و تغییر فضاهای بی پناه شهری به فضاهای قابل استفاده و معابر مناسب، با اصلاح شبکه روشنایی و نصب ۳۳۵ پایه با ۱۴۹۵ شعله سعی کرده ایم تا خدمات مناسبی در این حوزه به مردم صورت گیرد. البته نصب روشنایی مناسب بر روی پل های سواره رو ، مناسب سازی بوستان ها برای توانیابان و معلولان، اجرای نقاشی دیواری در جای جای منطقه و کاشت نهال در رمپ دسترسی اتوبان بروجردی به آزادگان نیز بخش مهم دیگری از خدمات ارائه شده به مردم منطقه هستند.

وی افزود: نظارت بر کنترل امور ساختمان‌سازی در سطح منطقه و هماهنگی معاونت های خدمات شهری و شهرسازی منطقه از مهمترین اولویت های حوزه شهرسازی و معماری  و نظارت و کنترل بر برف‌روبی معابر و انجام اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم به منظور مقابله با حوادث طبیعی (سیل، زلزله، طوفان) و غیرطبیعی(آتش‌سوزی) در محدوده وظایف منطقه ۱۸ تهران از اهم وظایف حیطه خدمات شهری در حوزه مدیریت شهری است. لایروبی و رسوب برداری رودخانه های قوری چای و مسیل کن یکی از نمونه های بارز نگهداشت شهر و بهسازی مسیل های حاشیه شهر در حوزه خدمات شهری منطقه ۱۸ است. همچنین با شنایی ۱۲۲ نقطه آب گیر در منطقه توانسته ایم ۹۰ مورد را بصورت ضربتی رفع نماییم و بخش باقیمانده نیز به دلیل عدم وجود زیر ساخت های مناسب در سنوات گذشته در حال حاضر مشغول ایجاد زیر ساخت می باشند که در آینده بسیار نزدیک و قبل از فصل بارندگی رفع خواهند شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: همواره معتقد هستیم در صورتی که خدمات مناسبی ارائه شود شاهد کاهش پیام های دریافتی در سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ هستیم که با همین رویکرد موفق شدیم حجم تماس های دریافتی را بشدت کاهش دهیم. 

فیاض خاطر نشان کرد: نظارت و کنترل بر جلوگیری از سد معبر و نصب آگهی در محل‌های غیرمجاز، گردش احشام و تخلیه زباله و نخاله در معابر و معرفی دوره‌گردها و سایر عوامل مخل رفاه شهروندان به مراجع ذیصلاح و انجام اقدامات لازم به منظور بررسی مستمر وضعیت تونل‌ها، کانال‌ها و مسیل‌ها و اقدام جهت لایروبی به موقع آنها از مسائلی است که همواره در اولویت های شهرداری منطقه بوده است.

سید محمد فیاض  ادامه داد: در مدت کوتاهی توانسته ایم ۷ بوستان با مساحت ۵۰.۸۰۰ متر مربع افتتاح کنیم که در آینده بسیار نزدیک ۳ بوستان دیگر با مساحت ۴۲.۳۵۴ متر مربع نیز طبق برنامه ریزی های انجام شده  افتتاح خواهد شد. همچنین ۳۲ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان های منطقه  افتتاح شده و ۳۵ چشمه سرویس بهداشتی نیز در سطح منطقه بازسازی شده اند که با برنامه ریزی انجام شده ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی جدید نیز در بوستان های منطقه در حال ساخت هستند. همواره تاکید داشته ایم با تجهیز کردن این بوستان ها نسبت به ارتقای شاخص های فضای سبز منطقه و تسهیل در دسترسی مردم شریف منطقه به امکانات تفریحی باید اقدامات بیشتری صورت بپذیرد.

شهردار منطقه ۱۸ تاکید کرد: با فرهنگ سازی و اولویت قرار دادن کاهش هزینه جمع آوری و انتقال زباله در منطقه توانستیم شاهد کاهش بیش از ۱۰۰ تن تقلیل در تناژ روزانه جمع آوری زباله باشیم. البته یقین داریم که اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند و نصب مخازن زباله در سطح شهر باید ارتقا یابد و پیگیر هستیم که با نصب مخازن زباله جدید این مطالبه عمومی را پاسخگو باشیم. اجرای طرح پیک دوچرخه جهت جمع آوری پسماند های خشک، افتتاح فروشگاه گلماند با وظیفه تحویل گل و گیاه به جای پسماند منازل و برنامه ریزی افتتاح دومین فروشگاه گلماند در منطقه ۱۸ تنها بخشی از عملیات زیر ساختی توسعه فرهنگ مدیریت پسماند منطقه است که با برنامه ریزی و رویکرد بلند مدت اجرایی شده است.

وی در پایان گفت: مردم منطقه ۱۸ بسیار نجیب و صبورند و قطعا با همکاری بی بدیل خویش با مدیریت شهری منطقه به تمام خدمت گزاران خویش در شهرداری امکان توسعه و پیشرفت حداکثری در برنامه ریزی های صورت گرفته را می دهند. مردم خروجی نهایی را نگاه میکنند و اگر این خروجی رضایت بخش باشد قطعا ما موفق شده ایم. همواره تاکید داشته ایم که باید با برنامه ریزی هدفمند به عنوان دوستدار محیط زیست و پیشرو در ارائه خدمات شهری در شهر تهران باشیم.

۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 11890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =