۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 11981
مجوز انتشار ۳۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ۱۴۰۰ دریافت شد

شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تصویب دستور اول و ششم جلسه شورای اسلامی شهر تهران به نفع حوزه حمل و نقل عمومی خبر داد.

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهر، درباره دستور اول جلسه روز گذشته – ۳مرداد ۱۴۰۰- شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «اصلاح ماده پانزدهم مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش کرونا» توضیح داد: نخستین دستور جلسه دیروز درباره هزار میلیارد تومان بسته محرک بود که برای اتوبوسرانی شهر تهران در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران معاونت حمل و نقل اجازه داشت که ۴ هزار میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری و فروش املاک در دو خط مشخص مترو تهران به ویژه خط ۱۰ هزینه کند. اما امروز این اجازه دریافت شد که این مبلغ در سایر خطوط مترو هم استفاده شود.

مناف هاشمی گفت: همچنین مجوز یک‌هزار میلیارد تومان هم برای خرید اتوبوس به شکل غیرنقد دریافت شد. دستور جلسه اول با ۱۹ رأی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید. این امر نشان دهنده توجه اعضاء نسبت به حوزه حمل و نقل شهری است.

هاشمی درباره دستور ششم جلسه با عنوان «اصلاح بند ۱ تبصره ۳ ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و مجوز انتشار ۳۵۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران» بیان کرد: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه کل کشور برای حمل و نقل عمومی هدف گذاری شد.

معاون شهردار تهران افزود: بودجه کل کشور سال ۱۴۰۰ برای شهرداری تهران حدود ۸ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن متعلق به بافت‌های فرسوده است. با وزارت کشور به توافق نسبی رسیدیم تا ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن در حمل و نقل عمومی هزینه شود. پس از توافق نسبی با وزارت کشور لازم بود که مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نیز دریافت شود که این مصوبه در کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل و برنامه و بودجه به صورت مشترک تصویب شده بود و امروز این مصوبه اخذ شد.

او با تأکید براینکه این مصوبه امروز در صحن علنی شورای شهر نهایی شد، گفت: از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، ۲ و هزار ۳۰۰ میلیارد برای مترو، ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تعمیرات و بازسازی قطعات واگن‌های مترو است. این سه بند در مصوبه امروز شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران معتقد است که این دو مصوبه در حوزه حمل و نقل عمومی کمک می‌کند تا هدف گذاری‌های سال ۱۴۰۰ با سرعت بهتری پیش بروند.

۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 11981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =