زیرگذر گلوبندک کیفیت پیاده راه پانزده خرداد را ارتقاء می دهد

شهر: شهردار تهران در مراسم افتتاح دسترسی شرقی زیرگذر چهارراه گلوبندک گفت: این پروژه بر ارتقاء کیفیت پیاده راه پانزده خرداد کمک می کند و دسترسی این منطقه را بالا خواهد برد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم افتتاح ورودی شرقی پروژه زیر گذر چهارراه گلوبندک- شهدای مسجد ارک- که امروز سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: چهارراه گلوبندک از چهار راه های قدیمی شهر تهران و ورودی های مترو آن نیز یکی از پرازدحام ترین ورودی های مترو است.

او افزود: طرح های شرقی و غربی از پیش برای زیر گذر تعریف شده بود. امروز دسترسی شرقی افتتاح شد و دسترسی غربی نیز پیش از این بهره برداری شده بود.

حناچی با بیان اینکه تعداد خروجی ها و ورودی های مترو با هم برابر می شود و ازدحام جمعیت بین کسانی که مسیرهای مختلفی را انتخاب می کنند ، تقسیم می شود، ادامه داد: پس از این بر سطح و زیر زمین ازدحام قبلی را نخواهیم داشت.

به گفته شهردار تهران برای اجرای این پروژه تا کنون و در تراز منفی یک ، حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تراز منفی دو نیز به همین مقدار اعتبار نیاز خواهد داشت.

او عنوان کرد: به طور قطع این زیرگذر اثرات ترافیکی مثبتی خواهد داشت. چرا که ورودی و خروجی سابق برای مترو در چهار راه گلوبندک کافی نبود و در برخی مقاطع و ایام با ازدحام جمعیت مواجه بودیم که می توانست منجر به حادثه ای خطرناک شود. اکنون اما با چند خروجی و ورودی جمعیت می توانند آزادانه و با کمترین پله از این مسیر تردد کنند.

حناچی درباره استفاده شهروندان از زیرگذر گلوبندک و عدم تردد از خیابان پانزده خرداد اضافه کرد: با هماهنگی پلیس راهور بسته شدن خیابان پانزده خرداد و پیاده شدن آن از قبل صورت گرفت. در گذشته در این خیابان و این نقطه شاهد تردد موتور سیکلت و خودرو بودیم و جای قدم برداشتن برای عابرین پیاده وجود نداشت. خوشبختانه این پروژه به کیفیت پیاده راه پانزده خرداد نیز کمک می کند و دسترسی این منطقه را بالا خواهد برد.

۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
کد خبر: 12042

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =