هدف احداث باغ راه حضرت زهرا بازگشت آرامش به اهالی منطقه بود

شهر: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدف اصلی اجرای طرح بازآفرینی راه آهن تهران-تبریز و احداث باغ راه حضرت زهرا بازگشت آرامش به اهالی منطقه بوده است.

به گزارش شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران شنبه- ۹ مرداد ۱۴۰۰- در آیین افتتاح و بهره برداری از فاز نخست پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این پروژه سال ۸۴ و ۸۵ در منطقه شروع شد.

او ادامه داد: هدف از اجرای پروژه بازآفرینی راه آهن تهران- تبریز این بود که آرامش به شهروندانی که در دو طرف ریل سکونت دارند، بدهد. پروژه به سرعت پیش رفت و براساس توافقاتی که با شهرداری انجام شد باید هزینه پروژه از زمین هایی که روی پروژه به دست می آید تامین می شد.

هاشمی گفت: همین موضوع باعث سوء تفاهم برای اهالی منطقه بود، چرا که اگر زمین برای اهداف تجاری و در آمدزایی استفاده شود که پروژه مجددا بتواند اقتصادی شود، باعث می شد که مردم از این امکان بهره مند نشوند.

او ادامه داد: در سال ۹۶ این بحث مطرح شد تا از زمین های روی ریل استفاده مردمی شود و مردم بتوانند بدون در نظر گرفتن درآمد برای شهرداری از این زمین ها استفاده کنند. توافقات با راه آهن به طول انجامید اما سرانجام با انجام توافقات، این پروژه پیش رفت و شهرداری به سرعت طرح را آماده کرد و بخش مهمی از باغ راه ساخته شد.

هاشمی گفت: طول این باغ راه تا انتهای منطقه ۱۸ حدود ۹ کیلومتر است که در حال حاضر ۵ کیلومتر افتتاح می شود و ۶ کیلومتر هم مسیر دوچرخه سواری آماده شده است.  این پروژه اثر بخشی زیادی دارد و از پروژه های مردمی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: این سوء تفاهم بین شهرداری ها و راه آهن بر سر مسیری که از شهر عبور می کند هنوز حل نشده است و قوانین روشن نیست. این ها مسیر هایی است که مردم در آن حرایم نمی توانند ساخت و ساز کنند. تملک این زمین ها مشخص نمی شود. بهتر است لایحه ای را راه آهن مخصوص مسیرهایی که وارد شهر می شود آماده کند.

او یادآور شد: راه آهن زیر زمین بود و سطح روی زمین استفاده نشده بود که با تلاش های آقای حناچی، شهردار تهران این اقدام میسر شد.

هاشمی گفت: طرح های موضعی زیادی در شهر تهران اجرا می شود که این طرح هم از همان طرح ها است، باید لایحه های مختلفی مانند محیط زیست و میراث فرهنگی و حمل و نقل داشته باشد. به نظرم باید لایحه حمل و نقل این پروژه در  شهرداری جدی تر بررسی شود.

او اضافه کرد: در ابتدا این بحث مطرح بود، که از ۴ خط ۲ خط به حمل و نقل برون شهری یعنی شهرهای اطراف اختصاص پیدا کند. مثلا شهر قدس جمعیت زیادی دارد و افراد برای کار به تهران می آیند پس باید از این مسیر استفاده کنند تا به مترو برسند. در نتیجه از این ۲ خطی که سال ها در زیر زمین بلا استفاده مانده استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: می توان از پلازای موجود به فاصله هر ۲ کیلومتر یک ایستگاه حمل و نقلی را در نظر بگیرند، تا مردم بتوانند استفاده کنند. چون این ۲ خط فقط برای حمل و نقل ریلی شهر تهران و حمل و نقل و حومه ای به اطراف تهران ساخته شد. باید به این مهم در راه آهن توجه شود.  

۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
کد خبر: 12111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =