سامانه محله من راه اندازی شد

سامانه «محله من» اطلاعات شهر را به صورت یکپارچه در اختیار مدیران شهری قرار می‌دهد تا توانایی مقایسه میزان عملکرد خود در طول زمان را داشته باشند.

به گزارش شهر، مراسم رونمایی از سامانه جامع محلات(محله من) ۱۰ مرداد در سرای محله سنایی با حضور محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی و مهدی حق شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر اسلامی برگزار شد.

محمدجواد حق شناس در این جلسه از اقدام سازمان بازرسی کل کشور انتقاد کرد و گفت: در این دوره مدیریتی، تلاش ما ارتقا جایگاه محلات و اداره شهر از محلات بود، ما از لحاظ هارمونی با چالش های مختلفی روبه‌رو بودیم، بخشی از ساختار قوه قضاییه و دولت به خصوص سازمان بازرسی کل کشور بر این باور بودند که نهاد شورایاری ها دارای یک چهارچوبی که بتوان به آن استناد قانونی کرد نیست.

او افزود: اما با حمایتی که دولت از شورای شهر انجام داد، انتخابات شورایاری ها برای اولین بار به صورت الکترونیک برگزار شد. ولی در نهایت با شکایت سازمان بازرسی و حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرد، توان مخالفین شورایاری ها بر ما چربید.

حق شناس در ادامه بیان کرد: با راه اندازی این سامانه ارتباط منطقی بین سرای محلات به عنوان کوچک ترین مقیاس مدیریت شهری با شهروندان برقرار می‌شود، و  اقدامی جدی وگامی عملی برای سامان دهی سرای محلات است.

محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی در مورد راه اندازی سامانه (محل من) گفت: سرای محلات به عنوان کانون مرکزی باید با رویکردی اجتماعی مدیریت شوند، اکنون با راه اندازی این سامانه فرصتی فراهم شد تا مشارکت مردم در انجام فعالیت ها به تدریج بالا رود.

او افزود: یکی از مشکلات ما در این دوره مدیریت شهری، یکپارچه نبودن اطلاعات است؛ که با استفاده از این سامانه اطلاعات در اختیار مدیران شهری قرار می‌گیرد تا بتوانند میزان عملکرد خود در طول زمان را مقایسه کنند.

مهدی شیرزاد رئیس دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات( مدیریت محله) در این برنامه هدف از راه اندازی این سامانه را یکپارچه کردن اطلاعات و محتوا دانست و اظهار داشت: باتوجه به اینکه تهران ۳۵۲ محله دارد، سیستم قدیمی ما جوابگوی جمع آوری اطلاعات نبود. بنابراین تصمیم به راه اندازی سامانه محلات کردیم.  

او در ادامه افزود: با رویکرد محله محوری که در این دوره داریم، در بخش ارائه خدمات به مردم، تعامل خوبی با شهروندان نداشتیم.

رئیس ستاد محله تشریح کرد:  ۱۶۰ کتاب خانه در سرای محلات وجود دارد که با راه اندازی این سامانه اطلاعات این کتابخانه ها به صورت یکپارچه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

شیرزاد در ادامه به خبرنگار شهر گفت: لازم به ذکر است که این سامانه قابلیت توسعه دارد ما سعی کردیم در پروژه های شهری از شهروندان نظر خواهی انجام دهیم تا در مدیریت شهر از نظرات مردم استفاده کنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۵۰۰ نفر در سراهای محله مشغول به کار بودند اما طی دو سال گذشته این عدد به ۱۲۰۰ نفر رسیده و سیاست ما در مدیریت محله این است که افراد واجد شرایط را از طریق سامانه کار داوطلبانه در سراها جذب کنیم.

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
کد خبر: 12140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =