روایت تهران و انقلاب اسلامی از منظر مطبوعات

زاویه و روایت مطبوعات از انقلاب جزو نقاط مغفول در تحقیقات حوزه انقلاب است. با وجود آنکه مطبوعات یکی از مهمترین سندهای تاریخی در روایت تاریخ و بازنمایی واقعیت‌های تاریخی هستند و می‌توانند لایه‌های زیرین و پنهان شده رویدادهای تاریخی را نشان دهند. با بهره‌گیری از روزنامه‌ها می‌توان فارغ از تحلیل‌ها، داده‌هایی تاریخی و مواد خامی برای دیگر پژوهش‌های حوزه‌های‌ مختلف آماده کرد.

به گزارش شهر، کتاب تهران و انقلاب اسلامی در آینه مطبوعات به همت زینب فاطمی امین و از انتشارات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران  است.

کتاب حاضر از جهت توجه به مطبوعات در روایت تاریخی از انقلاب می‌تواند زاویه جدیدی را ارائه دهد. همچنین استفاده از روشهای تحلیل محتوای کمی و بهره‌گیری از زبان اعداد برای توصیف وقایع دیگری ویژگی خاصی است که میتواند جذابیت ویژهای برای مخاطب ایجاد کند. از سوی دیگر روزنامه‌های اطلاعات، کیهان و آیندگان که مهمترین روزنامه‌های آن دوران به حساب می‌آیند، به صورت کامل و تمام شماری بررسی شده اند و دستهبندی اخبار، دسته بندی این روزنامه ها، باعث شده که از ارائه روایتی یک سویه و جهت دارنسبت به وقایع بازنمایی شده جلوگیری شود.

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 12147

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =