اقداماتی که برای نخستین بار در حوزه پسماند انجام شد

شهر: در حوزه پسماند، خرید و تکمیل ماشین آلات برف روبی و لایروبی،  اقدامات مربوط به تولید ۱۴ هزار تن شن و ماسه از  تبدیل خاک و نخاله و پسماندهای ساختمانی انجام شده که  بسیاری  از این اقدامات برای اولین بار اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار شهر، صدرالدین علیپور، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در  آیین بهره‌برداری از پروژه های سازمان آتش نشانی، رونمایی از تجهیزات و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند و ماشین آلات فوریتی سامانه ۱۳۷ سازمان بازرسی که امروز - دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰- برگزار شد، گفت: در طول این دو سال علاوه بر موضوعات مربوط به پسماند، در حوزه‌های مختلفی از جمله  سیل، زلزله و آتش سوزی فعالیت و در کنار آتش نشان بودیم. همچنین در مسائلی مانند آوار برداری، لایروبی و مشکلات ناشی از  برف و باران نیز فعالیت هایی انجام شد. 


او با بیان اینکه در دوره جدید بر اساس چالش‌های حوزه مدیریت پسماند مانند جداسازی، تفکیک، نشر شیرابه ها و زباله گردی  سعی کردیم با طرح ها و نوآوری های ویژه ای اقدامات را انجام دهیم، توضیح داد: مهمترین این اقدامات طرح کاپ بود که در ۶ محور موضوعاتی را تعیین کردیم. نصب و طراحی کاور مخازن، استقرار دستگاه‌های RVM که در حدود ۳۰ دستگاه در نقاط متمرکز مربوط به شهرداری نصب شد، جمع آوری پسماند خشک با اپلیکیشن ها که ۳ اپلیکیشن در این دوره فعالیت می کنند و به آمار جمع آوری  روزانه ۱۵ هزار تن پسماند خشک نزدیک شدند،  الکترونیکی شدن صورت وضعیت، اپلیکیشن بازیافت، ایجاد مرکز مانیتورینگ، مدیریت پسماند بیمارستانی و  پسماند حجیم، احداث ایستگاه‌های MRF،  که یکی از این ایستگاهها در در منطقه ۲۲ درحال نهایی شدن است، استخر پساب در آرادکوه، هواشناسی و سنجش بو، استقرار غرفه الکتروکاپ، تولید کمپوست گرانوله که به ظرفیت ۲۵۰۰ تن رسیده  است.


علیپور ادامه داد: علاوه بر این خرید و تکمیل ماشین آلات برف روبی و لایروبی،  اقدامات مربوط به تولید ۱۴ هزار تن شن و ماسه از  تبدیل خاک و نخاله و پسماندهای ساختمانی نیز انجام شده که  بسیاری  از این اقدامات برای اولین بار اتفاق افتاد.

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 12172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =