آیین قدردانی از کاروان پزشکی اعزامی به سیستان و بلوچستان

آیین قدردانی از کادر درمان اعزام شده از سوی شرکت شهرسالم به سیستان و بلوچستان جهت کمک به مبتلایان کرونا و سیستم درمان این استان با حضور معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا و همچنین مدیرعامل شرکت شهرسالم برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهرسالم تهران، طی آیینی که در سالن اجتماعات ساختمان شهرداری تهران و با حضور حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا و حمیدچوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم برگزار شد، از پزشکان، پرستاران، کارشناسان اورژانس و فوریت‌های پزشکی و دیگر دست‌اندرکاران کاروان اعزامی به استان سیستان و بلوچستان قدردانی شد.                       

مسئولیت اجتماعی باید به یک عنصر درونی تبدیل شود

 بر اساس این گزارش، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا گفت: اخلاق مهمترین تمایز انسان با دیگر موجودات است؛ درحالیکه قانون محدودیت‌های بیرونی بر انسان ایجاد می‌کند، اخلاق محدودیت‌های درونی ما را تشکیل می‌دهد. موجودات دیگر به نوعی از قوانین پایبند هستند اما اخلاق ویژه انسان است. اینکه شما احساس می‌کنید مشکل فردی در خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان مشکل شما هم هست، این تفاوت شما به دیگر موجودات است.                             
مظاهریان در ادامه به مقوله اخلاق حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: شما پزشکان و کادر درمان نسبت به ما مهندس‌ها با مفهوم اخلاق حرفه‌ای نزدیکتر هستید. این مفهوم در رشته شما سامان‌یافته‌تر است و از زمان یونان باستان سابقه دارد.                                       
او با بیان اینکه کاری که شما کردید را اگر در این انگاره قرار دهیم، در واقع به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده‌اید، اظهار کرد: خوشبختانه به این مقوله در جهان تحت عنوان CSR

 (Corporate social responsibility) یا مسئولیت اجتماعی پرداخته شده است. به این معنی که جدای از وظایفی که قانون برای سازمان وجود دارد، اخلاق به ما حکم می‌کند تا مسئولیت‌هایی را نسبت اجتماع برعهده بگیریم. نمونه‌های متعددی از این مسئولیت اجتماعی وجود دارد؛ مثلا یک شرکت نفتی در کنار اجرای تعهدی که به دولت دارد، برای مردم آن منطقه هم اقدام به ایجاد مدرسه و امثالهم می‌کند. در واقع آن سازمان احساس می‌کند که نسبت به انتفاعی که از منطقه می‌برد، خارج از تعهدات نوشته شده، مسئولیت دیگری هم دارم.        
مظاهریان ضمن ابلاغ سلام شهردار تهران گفت: چارچوب وظیفه ما در شهرداری تهران، مسائل درون شهر است. برای هیچکدام از شما اجباری برای اعزام به استان سیستان و بلوچستان نبود و این کاری که شما در سیستان و بلوچستان انجام دادید، اینکه احساس کردید یک ایرانی در این خاک زندگی می‌کند که نیاز به کمک شما دارد، منهای میزان تاثیری که داشته، در واقع ادای این مسئولیت اجتماعی است که قابل تقدیر است.
او با اشاره به اینکه مفهوم مسئولیت اجتماعی در برابر بی‌تفاوتی اجتماعی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: همه ما دغدغه‌های مختلف فردی و سازمانی داریم. شرکت شهر سالم می‌تواند بگوید در همین تهران معضلات عدیده‌ای وجود دارد. اما این همت بلند که احساس می‌کنیم در برابر هم‌وطنانمان مسئولیم و حضورمان هم پیام پیوند میان افراد یک کشور را دارد و هم می‌تواند مثمر ثمر باشد، انسان را به وجود می‌آورد و کسی نمی‌تواند در برابر آن سر تعظیم فرود نیاورد.

معاون شهردار تهران افزود: قاعدتا فعالیت‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی بی‌چشمداشت است. اما این وظیفه ما مدیران است که در حد مقدورات از این قلب‌های صافی که حاضرند از راحتی خود به خاطر دیگران بگذرند، تقدیر کنیم.                                                     
او یادآور شد: مسئله مهم در مسئولیت اجتماعی این است که این امر باید به یک عنصر درونی تبدیل شود و روی تک تک رفتار ما تأثیر بگذارد و این می‌تواند به بهبود زیست اجتماعی ما منجر شود چرا که معتقدم اگر قرار باشد روزی مملکت ما سامان بیابد، نه از راه تغییر قانون یا تعویض افراد که از جایی درون تک تک ما ایرانی‌هاست که توانسته‌ایم یک پله خودمان را بالاتر ببریم و آرزوها و تحولات کشور که می‌خواهیم تحقق ببخشیم. مظاهریان در پایان از مدیرعامل شرکت شهر سالم و تک تک افرادی که در هر سطحی برای کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان زحمت کشیدید، تشکر کرد و گفت: بی‌تردید این کار افتخاری برای فرد فرد شما، شرکت شهر سالم و شهرداری تهران است.                                            

چهار سال مسئولیت‌پذیری اجتماعی در شرکت شهرسالم

 بر مبنای همین گزارش، در ابتدای این آیین، مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به حماسه وصف‌ناپذیر پزشکان و پرستاران عزیز در یک‌ونیم سال گذشته در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: شرکت شهر سالم بر مبنای این رویه و همین‌طور دستور جناب آقای شهردار و معاون محترم برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، در طول مدیریت اخیر شهری در همه حوزه‌ها کنار مردم بود؛ دغدغه اجتماعی داشت و در مشکلاتی که سلامت مردم کشور را با چالش مواجه ساخته بود، به کمک آسیب‌دیدگان شتافت.                        
چوبینه در ادامه فهرستی از اهم فعالیت‌های شرکت شهر سالم با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی ارائه داد و گفت: یکی از موارد شاخص، حضور همکاران من در ایام راه‌پیمایی‌های اربعین در عراق بود که تا پیش از شیوع کرونا و حتی در سال‌های جنگ و ناامنی با برپایی سه کمپ درمانی در نجف، کربلا و راه بین دو شهر، به زائران خدمت‌رسانی کردند. مورد دیگر، سیل دو سال پیش در استان‌های خوزستان و لرستان و فارس بود که همکاران من که برخی از آنها در همین جلسه هم حضور دارند، با امکانات بهداشتی و درمانی به منطقه اعزام شدند و روستا به روستا بعضا با قایق به مردم سیل‌زده کمک کردند.                             
او افزود: در بحران‌های شهر تهران که مسئولیت خدمت‌رسانی با اورژانس کشوری بود، کارکنان اورژانس و فوریت‌های پزشکی شرکت شهر سالم آماده به خدمت بودند؛ ازجمله گشت‌زنی‌های همکاران من برای کمک‌رسانی به افراد آسیب‌دیده در شب‌هایی که شهر را برف و بوران فراگرفته بود یا روزهای آلودگی هوای پایتخت انجام شد. به این اینها باید خدمت‌رسانی ویژه به کودکان کار و زنان سرپرست خانوار را هم بیفزاییم. اخیرا هم با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مشارکت‌های اجتماعی و شهرداری منطقه  ۱۹ به امضا رسید تا یکی از درمانگاه‌های ما در این منطقه به آسیب‌دیدگان معضلات اجتماعی اختصاص پیدا کند.                                            
مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به بیانات شهردار در جشن شکرانه پایان سال گذشته مبنی بر اینکه شرکت شهر سالم فراتر از وظایف خود در حوزه بهداشت و درمان فعال بوده است، اضافه کرد: در آغاز شیوع کرونا و زمانی که فقط دو بیمارستان معین از طرف وزارت بهداشت برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ اعلام شده بود، درهای همه درمانگاه‌های‌مان را برای ارائه خدمت باز کردیم و «تریاژ اختصاصی کرونا» برای شهروندان در مراکز و «درمان در منزل» از سوی اورژانس شرکت شهر سالم برای کارکنان و بازنشستگان شهرداری را در دستور کار قرار دادیم.                                
او همچنین به اعزام کاروان پزشکی به استان سیستان و بلوچستان در اوج شیوع کرونا هم اشاره کرد و یادآور شد: شهر چابهار که یکی از مناطق برخوردار سیستان و بلوچستان است، با ۸۵۰ هزار نفر ساکن تنها یک بیمارستان دارد و حضور تیم اعزامی شرکت شهر سالم که افراد متخصص با مهارت‌های متنوع همراه هستند که تجربه یک‌ونیم سال مبارزه با کرونا را دارند، فرصتی برای بیماران این منطقه بود.
چوبینه خاطرنشان کرد: شهردار محترم تهران که دستور اصلی ایجاد تمهیدات لازم برای اعزام تیم پزشکی خدمت‌رسانی به استان سیستان و بلوچستان را دادند، پیگیر تقدیر از داوطلبان عزیز بودند که خوشحالم این امر امروز اجرا می‌شود.                                        
او در پایان گفت: فضای بانشاط و خوب جلسه امروز به دلیل جنس خدمتی است که همکاران ما ارائه دادند. بنده به سهم خودم از همه اعضای تیم اعزامی تشکر و قدردانی می‌کنم. در ادامه این مراسم، تنی چند از اعضای تیم اعزام شده به استان سیستان و بلوچستان گزارشی از عملکرد کاروان شرکت شهر سالم در دو هفته حضور در بیمارستان امام علی علیه السلام شهر چابهار ارائه کردند.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 12204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =