تهران آماده عزاداری ماه محرم شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از همکاران در شهرداری تهران قدردانی می کنیم که شهر را آماده عزاداری ماه محرم کردند، می دانید که عزاداری ماه محرم دارای بخشنامه و دستوری نیست. در آغاز این ماه مساجد، تکایا و حتی منازل بیرق سیاه علم می کنند و امیدواریم این فرهنگ جاودان محرم و عاشورایی همواره پابرجا بماند.

به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سه شنبه- ۱۹ مرداد ۱۴۰۰- در سومین جلسه شورا با اشاره به آغاز ماه محرم و عزاداری سید الشهدا گفت: آغاز ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر را تسلیت عرض می کنم و امیدواریم خداوند توفیق عزاداری شایسته به همه ما و مسلمین و به ویژه ملت ایران اعطا فرماید. در ارتباط با ماه محرم سخن بسیار می شود گفت که در اینجا نمی گنجد، از منابر و محافل به نحو احسن استفاده خواهد شد.

او ادامه داد: از همکاران در شهرداری تهران که امسال به میدان آمدند و شهر را آماده عزاداری کردند قدردانی می کنم. می دانید که عزاداری ماه محرم دارای بخشنامه و دستوری نیست و در آغاز این ماه مساجد، تکایا و حتی منازل بیرق سیاه علم می کنند و امیدواریم این فرهنگ جاودان محرم و عاشورایی همواره پابرجا بماند.

چمران افزود: در این ایام رویداد فرهنگی عطر سیب نیز انجام گرفت و هم فضای شهری برای محرم آماده شد. شایسته است که در این ایام به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا  تابلوهای تبلیغات عمومی نیز به موضوع محرم اختصاص یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم همانطور که در ظاهر خودمان را آماده عزاداری امام حسین(ع) می کنیم در معنا هم پیرو راه سرور شهیدان کربلا باشیم.

۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 12359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =