۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 1238

در نخستین همایش مدیران برتر شهر ارتباطی تهران رونمایی شد

هوشمند شدن نامگذاری معابر پایتخت

نام و به من بگو چطور دو سامانه برای ارتباط بیشتر شهروندان با شهرداری
هوشمند شدن نامگذاری معابر پایتخت

شهر: سامانه «نام» امکان مدیریت نام‌گذاری هوشمند معابر پایتخت را با جانمایی روی نقشه تهران در اختیار مدیریت شهری قرار می‌دهد. همینطور سامانه «به من بگو چطور» به شهروندان کمک می کند تا از خدمات شهرداری تهران آگاه شوند.

به گزارش شهر، سامانه «نام» یک سامانه اینترنتی است که شهروندان برای سهولت در پیدا کردن خیابان‌های شهر می‌توانند اسامی را رصد کنند و حتی پیشنهادی برای نام‌های جدید داشته باشند. این سامانه که به همت سازمان فاوای شهرداری تهران طراحی و ارائه شده است، امکان مدیریت نامگذاری معابر پایتخت را به شیوه‌ای هوشمند فراهم می‌کند.

سامانه «نام» امکان مدیریت نامگذاری هوشمند معابر پایتخت را با جانمایی روی نقشه تهران در اختیار مدیریت شهری قرار می‌دهد.

این سامانه در پی وجود چالش‌های نامگذاری معابر همانند تعدد اسامی تکراری، وجود سلایق گوناگون در انتخاب نام معابر و نبود سابقه تغییرات نام یک معبر و به منظور ایجاد روالی استاندارد، قابل پیگیری و یکپارچه در تغییر نام اماکن و معابر در مجموعه شهرداری تهران راه اندازی شده است.

«نام» امکاناتی از قبیل نمایش نقشه معابر، مدیریت و گزارش گیری نام معابر مبتنی بر نقشه (با جستجوی گونه بندی‌های مختلف)، جلوگیری از ایجاد نام تکراری در معابر، جستجو و دسترسی دقیق محل درخواست بر روی نقشه، نمایش سابقه تغییرات نام معبر و ... را در فرآیند مکانیزه نام‌گذاری معابر به همراه دارد.

این سامانه به صورت پایلوت در سه منطقه در حال راه اندازی است و در آینده‌ای نزدیک در کلیه مناطق شهرداری اجرایی خواهد شد.

 راه اندازی نسخه پیشرفته «از من بپرس»

همچنین سایت «به من بگو چطور» از روز گذشته- ۲۴ خرداد - آغاز به کار کرد. ایده آگاه سازی شهروندان با دکه‌های «از من بپرس» پیش از این وجود داشت که «به من بگو چطور» نسخه پیشرفته «از من بپرس» است.

شهروندان در سایت «به من بگو چطور» با  چگونگی ارتباط با بخش های مختلف شهرداری آشنا می شوند و یک راه ارتباطی میان شهروندان و شهرداری برای همیشه ایجاد می شود.

پیروز حناچی، شهردار تهران، شهربانو امانی، ابراهیم امینی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و غلامحسین محمدی، مشاور شهردار و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران این سامانه‌ها را رونمایی کردند.

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 1238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =