تهران چگونه سیاه پوش شد؟

شهر: معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران اقدامات سازمان زیباسازی در ایام محرم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، این روزها شهر تهران سیاه پوش عزای سید و سالار شهیدان شده است و حال و هوای عزای حسینی به خود گرفته است.

به دلیل اپیدمی کرونا دو سال است که مراسم محرم تحت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. شهرداری تهران اما در سیاه پوش کردن شهر کم نگذاشته و همچون سال های گذشته شهر را آماده برگزاری مراسم محرم کرده است.

شاپور دیوسالار، معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با «شهر» درباره اکران فرهنگی محرم در پایتخت تاکید کرد: تعداد ۱۹۳ پرتابل به متراژ ۱.۷۳۷ متر مربع، ۲۰۳ عرشه به متراژ ۷.۸۵۱ متر مربع، ۲۰ بیلبورد به متراژ ۱.۲۵۵ اجرا و ۱.۱۰۰ متر مربع تحویل بنر به هیأتهای مذهبی شده است. همچنین ۳۴۴۰ سازده مختلف در منطقه ۲۲گانه تهران به متراژ ۲۴.۰۸۰ مترمربع اجرا شده است.

او درباره اکران بازرگانی در محرم توسط شهرداری نیز افزود: تهران با اجرای ۶ نمایشگر شهری به متراژ ۲۸۸ متر مربع، ۶ لایت باکس پل صدر به متراژ ۲۴ متر مربع،  ۵ اجرا در پایه های پل صدر (دروازه ای) به متراژ ۱۵۰ متر مربع، ۶ پانل شیشه ای به متراژ ۳۶ متر مربع، ۳۰ استند به متراژ ۹۰ متر مربع، ۱۵ پانل بزرگراهی به متراژ ۱۳۷ متر مربع، ۶۶ استرابرد به متراژ ۷۹۶ متر مربع، ۱۱۸ عرشه به متراژ ۵.۵۵۶ متر مربع و ۹۴ بیلبورد به متراژ ۴.۰۱۳ متر مربع آماده محرم شده است.

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران به تغزیه خوانی نیز اشاره کرده و گفت: تغزیه خوانی با اجرای هئت عاشقان حضرت عباس (ع) از روز اول محرم شروع شده و تا ظهر عاشورا هر روز از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در سبزه میدان بازار برگزار می شود. البته این مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری برگزار می گردد.

شاپور دیوسالار در ادامه افزود: ۷.۰۱۹ پرچم پایه کوتاه ساده و طرح دار، ۸۱ پرچم پایه بلند، ۲۷۰ کتل با پارچه، ۷۹ طاق نفرت و ۶۴ المان موقت نیز اجرا شده است.

ضمن آن که یک میلیون ۱۳۸هزار و ۵۰۰ متر مربع ریسه مشکی و یک میلیون و ۵۶۷هزار و ۵۴۶ کتیبه و پارچه سیاه در تهران استفاده شده است. اقدامات شهرداری تهران در مناطق 22 گانه به اجرا درآمده است.

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 12398

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =