۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
کد خبر: 12436

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران:

سرعت واکسیناسیون در تهران رو به افزایش است

تعطیلات زمانی می‌تواند کارایی داشته باشد که منجر به کاهش تردد شود
سرعت  واکسیناسیون در تهران رو به افزایش است

شهر: زالی گفت: فرایند استقرار مرکز واکسیناسیون تجمیعی در تهران در ۲ هفته گذشته شتاب قابل قبولی داشته و با توسعه مراکز تجمیعی آمادگی داریم تا تعداد بیشتری از شهروندان تحت پوشش واکسیناسیون قرار داده شوند.

به گزارش شهر، ظهر امروز شنبه- ۲۳ مرداد ۱۴۰۰- مرکز واکسیناسیون شرکت شهر سالم شهرداری شهرداری تهران در ساختمان مدیریت بحران منطقه ۱۶ افتتاح شد و علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران در حاشیه این آیین، گفت: مرکز جدید واکسیناسیون با حمایت سرپرست شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۶ و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت شرکت شهر سالم شکل گرفت.

او با بیان اینکه فرایند استقرار مرکز واکسیناسیون تجمیعی در تهران در ۲ هفته گذشته شتاب قابل قبولی داشته است، توضیح داد: علاوه بر اینکه تیراژ واکسیناسیون در تهران به طور تصاعدی رو به افزایش است، با توسعه مراکز تجمیعی آمادگی داریم تا تعداد بیشتری از شهروندان تحت پوشش واکسیناسیون قرار داده شوند و با افتتاح این مرکز، مراکز تجمیعی به  ۱۴ مورد افزایش پیدا می‌کند.

زالی با توضیح اینکه در مرکز تجمیعی منطقه ۱۶ باتوجه به اینکه نیروهای باتجربه مستقر هستند، واکسیناسیون سرعت قابل توجهی دارد، گفت: در بخش مقدماتی ۵۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی واکسیناسیون به شهروندان منطقه و ۵۰ درصد به عوامل شهرداری که در الویت هستند، تعلق می‌گیرد.

به گفته فرمانده ستاد مقابله کرونا در تهران؛ این مرکز دارای ظرفیت کاملیست که حتی تا سقف ۲ هزار واکسن در روز هم به راحتی قابل انجام است؛ اما معاونان در دانشگاه علوم پزشکی تهران دو موضوع را به عنوان شاخص برای آنکه فرایند واکسیناسیون انجام شود، در نظر میگیرند؛ نخست بحث جایابی است که بر اساس تراکم جمعیتی منطقه است و منطقه ۱۶ بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نوع استقرار جغرافیایی آن به طوریست که محصور در سایر مناطق است و جایگاه ویژه ای برای واکسیناسیون دارد.  دوم اینکه بتوان با شکل‌گیری مراکز جدید از ظرفیت‌های بین بخشی از استفاده شود.

او ادامه داد: در پنج روز اخیر و با افتتاح این مرکز، چهارمین پروژه مشترک با شرکت شهر سالم است که دو مورد آن در هفته گذشته و درباره راه‌اندازی مرکزی در حوزه درمان بود و امروز هم به مراکز بهداشتی افزوده شده است.

زالی همچنین درباره تاثیر تعطیلی تهران بر مقابله با ویروس کرونان هم گفت: تعطیلات به عنوان یک ابزار موقت زمانی می‌تواند کارایی داشته باشد که منجر به کاهش ریتم ترددهای درون شهری باشد .

به گفته او؛ اگر هم مردم و هم مسئولان و به خصوص در بخش‌های نظارتی و اجرایی وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند، تعطیلات تاثیرگذار است. از طرف دیگر مردم هم باتوجه به شرایط بسیار بحرانی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با آن مواجه هستند از این تعطیلی باید به عنوان یک فرصت طلایی برای مقابله با این بحران استفاده کنند.  

رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران معتقد است: به طوری طبیعی تعطیلی زمانی که تردد درون شهری انجام نشود موثر است و تیم بهداشت و درمان علاقه‌مند است با اعمال تعطیلی و استفاده از همه وجوهی که باید در تعطیلی مدنظر قرار بگیرد، از این فرصت استثنایی برای کاهش بحرانی که هم اکنون در آن قرار داریم استفاده شود.  

او این را هم گفت که؛ تعداد موارد مراجعین سرپایی کرونا تا ۲۴ گذشته در تهران،  ۲۴ هزار مورد، تعداد  بستری ۹ هزار و ۶۷۰ نفر، ۲ هزار و ۶۱۰ در بخش مراقبت‌های ویژه است و در طول ۲۴ گذشته تعداد بستری یک هزار و ۸۰۰ نفر و از این تعداد ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. ‌

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
کد خبر: 12436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =