برنامه های فرهنگی، مذهبی سوگواری حسینی در محلات شمال تهران در حال اجراست

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) ویژه برنامه های فرهنگی، هنری، آیینی و مذهبی در قالب میدانی و مجازی با عنوان " با یاد تو شهر جان گرفته " در فضاهای باز محلات شمال تهران در حال اجراست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سلیمه رودکی مدیراداره فرهنگی شهرداری این منطقه ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع)  امسال در قالب برنامه ریزی های فرهنگی در راستای انتقال پیام های نهضت عاشورای حسینی(ع) و با رعایت کامل شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
رودکی افزود: مراسم کوچه های حسینی یکی از برنامه های اجرایی در نواحی است که بر اساس آن در دهه اول محرم و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تقدیر از خانواده معظم شهدا مراسم نوحه سرایی در فضای باز داخل کوچه ها و حیاط منازل شهدا با رعایت موازین بهداشتی برگزار می‌شود. 
اوبرپایی مراسم تعزیه خوانی را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در بوستان های مهرگان، نیاوران، قیطریه، ازگل، میادین تجریش، امامزاده قاسم(ع)، امامزاده علی اکبر(ع)، امامزاده صالح(ع)، مقبره و کهف الشهدای شهید محلاتی و ولنجک این مراسم در دهه اول محرم، قبل اذان مغرب در حال اجراست.
رودکی به اجرای دمام زنی و چاوشی خوانی اشاره کرد و گفت: در نواحی دهگانه منطقه نیزاین مراسم در مقبره و کهف الشهدای شهید محلاتی و ولنجک، بوستان های نیاوران و میادین قدس، تجریش، امامزاده قاسم(ع) و امامزاده صالح(ع)، باغ فردوس و پارک وی و مجموعه عرش آجودانیه در این دهه برگزار می شود.
مدیراداره فرهنگی شهرداری این منطقه ترغیب جوانان به مطالعه کتاب و کتابخوانی با مضامین محرم را از دیگر اقدامات دانست و گفت:نمایشگاه کتاب نیز در دهه اول محرم از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در ضلع شمال شرقی میدان تجریش، میدان قدس، پایانه تاکسی میدان نوبنیاد، مترو و بوستان قیطریه بر پا شده است.
او خاطر نشان کرد: برنامه ها میدانی  در دهه اول محرم هرشب از ساعت ١٦ تا یک ساعت قبل از اذان مغرب در سطح منطقه در حال اجراست .

خبرنگار:امیر عموزاده
 

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 12445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =