آغاز به کار احداث مقبره الشهدای بوستان والفجر منطقه ۱۵

مراسم آغاز به کار احداث گنبد و شبستان مقبره الشهدای بوستان والفجر با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران و محمدی شهردار منطقه ۱۵، همزمان با شب تاسوعای حسینی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه در این مراسم با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ خاستگاه ۲۰۰۰ شهید والامقام است، افزود: قبور شهدای گمنام از برکات این منطقه است که بوستان ها را متبرک کرده اند و این قبور به محل دعا و مناجات و نیز پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی تبدیل شده و حال و هوای خاصی به بوستان ها داده است.

شهردار منطقه با تقدیر از بانیان مردمی در ساخت مقبره الشهدا گفت: شهرداری نیز به سهم خود از این مشارکت مردمی حمایت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به مراحل پایانی احداث مقبره الشهدای محله مطهری گفت: گنبد این پروژه نصب  و عملیات سیمان کاری و کاشی کاری آن با کاشی های منقوش به طرح های اسلامی و اسماء متبرکه به مساحت ۸۰ متر مربع نیز انجام شده است تا شهروندان بتوانند همزمان با فرارسیدن ماه محرم و صفر از آن بهره برداری کنند.

این گزارش حاکی است؛ عضو شورای ششم با تقدیر از اقدام انجام شده گفت: یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی مخصوصا شهدای منطقه ۱۵و حاج قاسم سلیمانی عزیز را گرامی می داریم که اگر رشادت های آنان نبود، ما در آرامش نبودیم و امنیت کشور مدیون خون آنهاست.

امانی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در منطقه ۱۵ افزود: در این دوره از مدیریت شهری به جنوب شهر بهای بیشتری خواهیم داد تا فاصله شمال و جنوب کم شود.

براساس این گزارش، سازه مقبره الشهدای بوستان والفجرگنبدی شکل و دارای ۱۸ ستون و به سبک معماری اسلامی بوده که هزینه اولیه آن با مشارکت خیرین و مردم تامین شده و حوزه بسیج محمد بن عبدالله (ص) ۳۳۱ و شورایاری محله والفجر از بانیان ساخت آن هستند.

این گزارش می افزاید؛ در این مراسم امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمدی شهردار منطقه ۱۵، دبیر و اعضای شورایاری محله والفجر، فرمانده حوزه بسیج محمد بن عبدالله ۳۳۱، امام جماعت مساجد منطقه، دبیران شورایاری محلات منطقه و معاونین شهردار با حضور در مقبره شهدای بوستان والفجر ضمن قرائت فاتحه، مزار شهدای گمنام را عطرافشانی کردند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 12498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =