جرایم دیرکرد در پرداخت عوارض، از این پس با تصویب شورای شهر تهران به صورت خودکار بر مبنای آخرین نسخه اصلاحی عوارض محاسبه خواهد شد.  

به گزارش خبرنگار شهر، بهاره آروین، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در دویست و بیستمین جلسه شورای شهر تهران ضمن پیشنهاد یک ماده الحاقی به لایحه «چگونگی تعیین ارزش معاملاتی ساختمان موضوع تبصره (۱۱) ماده (۱۰۰) قانون شهرداری» گفت: نسخه قبلی مصوبه مربوط به سال ۹۳ است اما طی ۶ سال به روز نشده است؛ به همین دلیل جرایم هنوز بر مبنای اصلاحیه ۶ سال پیش محاسبه می‌شود.

او با بیان اینکه در این لایحه، تعیین جریمه را به عوارض سال ۹۸ ارجاع داده‌اند اما نظر من این است که اگر عوارض به‌روز شدند شهرداری جریمه را هم به‌روز کند، اضافه کرد: چون وقتی پایه تغییر می‌کند باید جریمه هم تغییر کند و در تعیین جریمه آخرین نسخه اصلاح‌شده پایه مدنظر قرار گیرد.  

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر جریمه‌ها مربوط به ۶ سال پیش باشد خیلی ناچیز می شود، اضافه کرد: پس بهتر است برحسب عوارض جریمه هم تغییر کند و فقط در صورتی که عوارض زیاد افزایش یافت و شورا تشخیص داد روزآمدسازی جریمه برای یک یا دو سال انجام نشود.  

پیشنهاد مطرح شده  با ۱۸ رای موافق تصویب شد و برمبنای آن مقرر شد در مصوبات ارجاع‌شده آخرین نسخه اصلاحی مبنای محاسبه قرار گیرد.

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 1252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =