۱۳ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران واکسینه شدند

شهر: در هفته گذشته با ایستگاه دومی که در ستاد مرکزی ایجاد شد بیش از ۱۳ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران واکسینه شدند و از ماه آینده واکسیناسیون خانواده پرسنل آغاز خواهد شد.

حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران، در نشست خبری که ظهر امروز - سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰- با موضوع واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری یکی از سازمان‌ های مسئول در امر مراقب و کمک به امر واکسیناسیون است، گفت: شهرداری تهران نزدیک به یک سال و نیم گذشته که ویروس کرونا در کشور مشاهده شد، از هیچ‌ کوششی فروگذار نکرد.

به گفته او؛ این در شرایطی است که برخلاف اینکه شهرداری از لحاظ سازمانی مسیولیت زیادی نسبت به سایر دستگاه‌ها نداشت؛ اما تمام قد زیر پرچم فرمانداری واحد همه کمک‌های لازم در امر سلامت را انجام داد. هم اکنون هم مدیریت جدید شهری بر موضوع سلامت شهروندان تهران تاکید دارند و در این راه هیچ حد و مرزی ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرسالم گفت: همزمان با اینکه رئیس جمهوری وقت اعلام کرد که سازمان‌ ها و بخش خصوصی می‌توانند به واردات واکسن کمک کنند، شهرداری تهران و شرکت شهر سالم جزو نخستین سازمان‌ هایی بودند که اعلام آمادگی کردند؛ اما با وجود تلاش‌های زیاد شهرداری تهران، سیاست‌های کشور به گونه‌ای رقم خورد که واردات واکسن عقیم ماند.

چوبینه با بیان اینکه واکسن به‌ زودی‌ در تیراژ بیشتر به کشور وارد می‌شود، توضیح داد: واکسیناسیون جز با منابع انسانی متخصص امکان‌ پذیر نیست و شرکت شهر سالم در کمک به این راه همه توان خود را به کار بسته است. به طوری که با هماهنگی با سازمان بوستان‌ ها و فضای سبز  نمایشگاهی که در پارک گفتگو است به جایگاه واکسیناسیون تبدیل خواهد شود.

او با اشاره به واکسیناسیون کادر بهشت زهرا که از  اوایل واکسیناسیون در کشور انجام شد، بیان کرد: پس از آن، پاکبان ها و رانندگان تاکسی و اتوبوس در اولویت قرار گرفتند که دُز  نخست واکسیناسیون آنان تمام شده است.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران ادامه داد: در هفته گذشته با ایستگاه دومی که در ستاد مرکزی  ایجاد کردیم بیش از ۱۳ هزار نفر از کارکنان  شهرداری تهران واکسینه شدند. بر اساس گفته های مدیران وزارت بهداشت با واکسیناسیون از مرگ روزانه ۹ نفر کاسته می‌شود.

او درباره واکسیناسیون خانواده های کارکنان شهرداری تهران هم‌ توضیح داد:  تا پایان شهریور امسال همه کارکنان واکسینه می‌شوند و از ماه آینده تلاش داریم خانواده‌ های پرسنل هم واکسینه شوند. البته به این موضوع باید توجه شود که کارکنان در زمانی که برایشان تعیین شده باید مراجعه کنند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود.

چوبینه این را هم گفت که؛ تامین کننده منابع مالی سبب شد تا بیمه شهرداری تهران به یکی‌ از بیمه های خوب برای بیمارستان تبدیل شود این در شرایطی بود که شهرداری تهران بدهی ۸۵ میلیارد تومانی داشت؛ اما با ارتباطات با بیمارستان ها و هم با تامین منابع مالی توانستیم سطح روابط را افزایش دهیم.

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 12563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =