آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی در منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ در آئینی با حضور معاونین و مدیران شهری و جمعی از ائمه جماعات مساجد منطقه، از پیرغلامان حسینی منطقه تجلیل کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سیدمصطفی موسوی، شهردار منطقه با اشاره به برگزاری متفاوت آئین عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، در ایام فراگیری کرونا، گفت: در دوره ی بحران کرونا، حفظ چراغ آئین عزاداری امام شهدا بسیار مهم بود؛ چراکه سنت اقامه عزای حسینی با همه محدودیت ها در طول تاریخ زنده مانده و اکنون به ما دوستداران ائمه اطهار رسیده است.
 موسوی با اشاره به اقدامات و تدابیر مدیریت شهری در برپائی سنت عزاداری امام حسین(ع)، گفت: در این راستا مدیریت شهری سعی داشت ضمن حفظ سلامت شهروندان، زمینه برپائی باشکوه عاشورای و تاسوعای حسینی را فراهم آورد.  
او در ادامه ضمن قدردانی از خادمین و پیرغلامان حسینی منطقه گفت: همه کسانی که در موکب امام شهدا خدمت می کنند در زنده نگاه داشتن میراث بزرگ شیعه سهم دارند و بایست قدردان زحمات و خدمات ایشان باشیم.
در این مراسم که با حضور جمعی از ائمه جماعات مساجد منطقه همراه بود با اهدا لوح یادبود و هدایا از پیرغلامان حسینی و نیز مسئولین هیات های بزرگ منطقه تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
در پایان مراسم نیز، شهردار، معاونین و مدیران شهری با همراهی پیرغلامان و خادمین امام حسین(ع) در آئین عزاداری که به مناسبت ایام محرم حسینی در شهرداری منطقه ۹ برگزار شد، شرکت کردند.

۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 12576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =