‌رود دره های تهران مقاصد گردشگری خواهند شد

محمد حسین بوچانی از ارتقای وضعیت گردشگری رود دره های درکه، دربند و دار آباد تهران خبر داد و گفت: اینگونه تحقیقات با توجه به ساختار طرح تفصیلی و طرح جامع و ارایه چارچوب عملیاتی  نیاز به مطالعات مفصل تر در آینده و به روز رسانی داده ها خواهد داشت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران؛ جلسه اتمام پروژه ارتقای وضعیت گردشگری در ۳ رود دره درکه، در بند و دارآباد با رویکرد حفاظت از محیط زیست و بهینه سازی هزینه و درآمد شهرداری تهران با حضور رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و جمعی از مدیران ارشد شهری برگزار شد.

‌رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: اینگونه تحقیقات با توجه به ساختار طرح تفصیلی و طرح جامع و ارایه چارچوب عملیاتی  نیاز به مطالعات مفصل تر در آینده و به روز رسانی داده ها خواهد داشت.

‌موسی پژوهان، مجری پروژه با اشاره به مطالعاتی که پیش از این در بررسی رود دره ها در شهرداری تهران صورت گرفته است گفت: رود دره های شهر تهران مورد بی توجهی مدیران قرار دارند و ارگان های متولی نسبت به آنها غافل هستند. مالک اصلی رود دره ها در شهر تهران آب منطقه ای و وزارت نیرو به شمار می آیند اما این شهرداری‌ها هستند که در لایروبی، نظافت و رسیدگی به آنها خدمات می دهند.

‌او  گفت: تدوین شناسنامه توسعه گردشگری برای هر یک از رود دره های تهران و بررسی مشکلات و مسایل آنها با ارایه راهکار و برنامه های توسعه گردشگری پایدار از دستاوردهای این مطالعات بوده است که متنابه آن سازمان‌های همکار در توسعه مقاصد گردشگری رود دره‌ها به تفکیک مشخص و معرفی شده اند.

‌گشتاسب مظفری، معاون اجتماعی و اقتصادی و برنامه ریزی مرکز مطالعات در مورد این پروژه افزود: اهمیت منطقه کوهسار شهر تهران در اقلیم و محیط زیست شهر بر هیچ کسی پوشیده نیست. سیاست‌های مدیریت شهری در این مناطق باید به سوی درآمد زایی پایدار و توسعه گردشگری پایدار چرخش داشته باشد. از نکات مثبت این پروژه این است که با توجه به موضوع محیط زیست طرح‌هایی که آسیبی به اقلیم رود دره ها وارد می کند را کنار بگذارد و طرح‌های سازگار با محیط زیست را در اولویت قرار دهد. مظفری افزود: معتقدم مطالعات خوبی انجام شده است و این پروژه می تواند در حفظ محیط زیست رود دره ها و تثبیت موقعیت محلی، ملی و بین المللی و جذب گردشگر داخلی و خارجی نقش موثری داشته باشد.

۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 12604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =